Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skapa konton som inte påverkar resultatet

Hej, jag har ett antal konton som behandlar affärshändelser som inte borde påverka resultatet negativt (t.ex. 6072, 7421 och 7422).

Programmet tolkar dessa som avdragsgilla vilket gör att resultatet ser lägre ut än vad det egentligen är.

Finns det något sätt att få programmet att förstå att de inte påverkar resultatet eller är det först vid bokslut som man korrigerar sånt här?

 

Innehållet i tråden är verifierat av Visma Spcs 23-03-06

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det stämmer att dessa konton är ej avdragsgilla, men det är först vid bokslutet/deklarationen detta korrigeras precis som du skriver. I resultatrapporten tas ingen hänsyn till vilka kostnader som är avdragsgilla eller ej.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Sitter med bokslutet nu och behöver hjälp att på något sätt "få bort" de ej avdragsgilla kostnaderna när resultatet ska beräknas. Hur gör jag i visma e-ekonomi?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Menar du att du vill få bort de ej avdragsgilla kostnaderna när du ska bokföra resultatet? Det bokförda resultatet ska inte ta hänsyn till om kostnaden är avdragsgill eller ej utan det är först på deklarationsblanketten INK2S du ökar upp det skattemässiga resultatet i ruta 4.3c.

/Johan