Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

haddock11
UTFORSKARE

Skriva ut verifikationer inkl. bilagor - eller bara bilagor.

Det är ju väldigt bra att kunna koppla bilagor/bildunderlag till verifikationerna i Ekonomi.

Men nyttan med det är ju egentligen först när man också kan hantera dem, t.ex. skriva ut dem i flertal - organisera dem, korrespondera dem osv.

Bilagor (oftast pdf-filer) kan ju komma in direkt i eEkonomi, via e-post, e-faktura, via manuell scanning av fakturor, kvitton och andra dokument.

 

Alltså många typer av källor, men till slut i en verifikationsserie enligt bokföringen.

 

För att säkra upp en enhetlig och systematisk hantering och arkivering av bilagor, kör jag med vanlig fil- och mapphantering i datorn. Men det känns onödigt då ändå allt ligger i Visma, men lite splittrat och oorganiserat. 

Eller har jag missat något - finns det någon filhantering i systemet på något sätt? Eller tips på bra arbetsflöde i olika situationer med bilagor?

haddock11
3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @haddock11 

Tack för att du hör av dig till oss i forumet. 

 

Vi har tolkat det som att du önskar en struktur för bildunderlag i Visma eEkonomi.
Tyvärr finns ingen sådan struktur i Visma eEkonomi. När du kopplar bildunderlag kan du koppla det till en verifikation och sedan ta ut en verifikationslista. Om du kopplar det till en faktura kan du istället ta ut en fakturalista, och så vidare.
Det finns ingen motsvarande mappstruktur i eEkonomi som du har i datorn.

 

Om vi har missförstått din fråga rekommenderar jag att du slår en signal till oss på supporten så får vi kika på ett arbetsflöde som fungerar för dig. 
//Tinna
 

 

haddock11
UTFORSKARE

Tänkte mest att om man skriver ut en verifikation (även flera) så borde kopplad bilaga också skrivas ut.

haddock11

Godmorgon @haddock11 

Tack för ditt förtydligande. Då är jag med på vad du menar 🙂 

 

Detta får du lämna som ett förslag till våra utvecklare av Visma eEkonomi. Det går till så här: 

 

I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.

 

 

Ha en fin dag

//Tinna