Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

olsv__
UTFORSKARE

Sluta mörka driftstörningar

I går kväll då jag skulle fakturera så fungerade inte uppladdningen av bilagor. Det gick att ladda in något, det skapades en länk till bilagan, men då man kollade länken så fick man ett meddelande om att det inte fanns någon fil på den adressen. Då jag kollade driftstörningar rapporterades att allt var normalt för Visma eEkonomi.

 

Jag har nu spenderat en timme på att rapportera detta till er. Supporten i chatten förstod inte problemet. Dessutom går det ju inte att bifoga skärmdumpar. Då telefonsupporten slutligen ringer upp får jag veta att detta är en känd driftstörning redan under gårdagen. Man har dock valt att inte rapportera den då det bara berör vissa användare. Om dessa vissa användare är alla användare som bifogar bilagor med sina fakturor eller inte vet jag inte. Telefonsupporten var i kontakt med er backoffice, det sas att detta skulle läggas ut som en driftstörning. Då jag kollar nu har man fortfarande inte gjort detta.

 

Jag tycker att det är dåligt att ni mörkar kända driftstörningar på det här viset. Jag har spenderat ca två timmar på detta nu, ett fel som var känt men som ni mörkar. Då jag ställde frågan hur jag skulle bli notifierad om när felet är åtgärdat fick jag frågan om jag ville få ett mejl då det var löst. Självklart vill man det. Alternativet är ju att logga in och testa en gång i timmen. Ska man behöva göra det?

 

Nu när jag kollar er supportsida så är driftstörningen fortfarande inte rapporterad under status. Då jag testar programmet ser jag att problemet fortfarande inte är löst.

 

Tycker ni att ni sköter detta bra?

2 SVAR 2
Nellie Karlsson
APPLICATION SPECIALIST

Hej! 

 

Tack för din feedback och dina synpunkter! 

 

Felet som jag kan se är inrapporterat till vår utvecklingsavdelning är när du försöker bifoga ett underlag på en kundfaktura. Detta är ett problem som kommer lösas så fort som bara möjligt. 

Vi har inte sett det som en incident och därmed har den inte funnits under Driftstörning. 

 

Jag kan hålla med dig om att informationen kunde funnits tidigare. Vi kommer kolla av läget imorgon då vi förhoppningsvis har en lösning på plats, och har vi inte det så skapar vi upp ett inlägg under Kända fel här på forumet som du kan följa.


/Nellie 

Hilda Kidell
APPLICATION SPECIALIST

Hej! 

 

Tyvärr så har problemet fortfarande inte löst sig och detta finns nu som ett separat fel att följa under kända fel. 

 

https://forum.vismaspcs.se/t5/Kanda-fel-i-Visma-eEkonomi/Problem-att-forhandsgranska-en-bilaga-under...

 

Där uppdaterar vi då fort vi har mer information. 

 

/Hilda