Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Anette661
MEDLEM

Slutlön i Visma eEkonomi smart

Hej, 

Ny användare i Visma och skall nu göra slutlön för en anställd men kan inte välja slutlön respektive semesterersättning som alternativ när jag skall skapa lönebeskedet. Hur gör man? 

//Anette 

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Anette,

Nej precis som du skriver så finns det inte någon val för slutlön eller semesterersättning utan du behöver själv räkna fram vilka värden som ska utbetalas och sedan lägga in med t ex löneart semesterlön  engångsskatt.

Lönemodulen i Visma eEkonomi är främst ett enkelt lönebesked och tjänsten gör inga beräkningar eller hanterar tidbank, semesterdagar etc som ett renodlat löneprogram gör. Finns det behov av att få mer hjälp med beräkningar och smarta funktioner rekommenderar jag något av våra löneprogram som finns i olika storlekar och med olika funktioner. 

På vår hemsida kan du läsa mer om våra löneprogram Visma Lön 100/300/600 och du kan även ladda hem en kostnadsfri demo. 

Önskar dig en fin dag! /Tinna

En liten undra, gäller denna begränsning även om man lägger till modul lön?

Hejsan! 

Denna tråd avser dig som använder Visma eEkonomis lönemodul. Som min kollega Tinna skriver så fungerar lönemodulen främst som ett enkelt lönebesked att skicka ut till de anställda, det är alltså inte som ett renodlat löneprogram som till exempel Visma Lön 100/300/600 är. I vårt skrivna hjälpavsnitt Kom igång med lön kan du läsa mer om hur det fungerar. 

Trevlig helg!
/My 

Vad jag förstår så skall man i så fall välja Visma lön 600 Byråstöd för samma peng per månad om man vill ha ett fullt fungerande löneprogram, tänker jag rätt?

Trevlig helg/

Gunilla

För bästa hjälp kring denna frågan så förslår jag en signal till vår byråförsäljning, dem kommer kunna leda dig i rätt riktning beroende på hur ditt byråpaket ser ut. 

Ha en trevlig helg! 
/My