Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Standardinställning "Skicka som"

Hej,

Finns det något sätt att ändra inställning i Fakturering på "Skicka som"?

Nu står den alltid på "Skicka som brev" vilket man ju nästan aldrig gör.

Går det att ändra standardinställning? Har kollat i inställningar men hittar inget.

Mvh

/Micke

5 SVAR 5
Pacsac
CHAMPION

Hos mig så kommer förslaget "skicka som" med det som valdes gången innan på just den kunden

mlturbo1
MEDLEM

Jag saknar också denna inställningen.

För nya kunder är "Skicka som brev" defaultvalet och ibland har jag råkat klicka på knappen istället för dropdownen där man byter val när jag haft lite bråttom. En inställning där man kunde sätta standardvalet för nya kunder hade varit smidigt.

Gillar funktionen idag att systemet kommer ihåg senaste valet för varje kund och med detta hade det varit ännu smidigare.

 

 

Hej!

Det finns en inställning för detta som man gör under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar- Försäljning - Flik 2 Normalvärden

 

 

Utskriftsvalen du väljer här visas som förslag när du skapar en ny kund, en ny order eller en ny kundfaktura. Vill du ändra ett utskriftsval för alla dina befintliga kunder i kundregistret gör du det genom att massuppdatera. Läs mer i avsnittet Massuppdatera, kommando

 

Återkom gärna om det uppstår några frågor eller funderingar så hjälper vi er gärna. 

Tinna

Så där ser det inte i min eEkonomi Smart

 

Hej på er! 

Nej så ser det ut i Visma Administration vilket jag också inser inte är så relevant i denna tråden 🙂 Tack @Pacsac för att du tipsade mig 

 

@mlturbo1

I Visma eEkonomi har vi ingen inställning för detta men precis som du redan vet så väljer man ett annat utskriftsalternativ på kunden så kommer programmet komma ihåg det till nästa gång. Hör gärna av dig om du vill att vi gör om din fråga till ett önskemål.    

 

/Tinna