Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Yvonne36
MEDLEM

Summan ändras från Ingående Moms vid koppla bild - eEkonomi

Den senaste tiden får jag detta fel när jag använder eekonomi. Jag skriver in alla poster och det blir då flera 2641 då jag har flera underlag till samma utbetalning. När jag sedan kopplar bilder (min PDFer) så ändras något av fälten för Ingående Moms, kan vara att det blir Kredit i stället för Debit, eller att någon annan summa läggs in i fältet.

Jag har bokfört på detta sätt i flera år och det är först nu det blir problem och det är alltid Ingående Moms som ändras
8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Samma problem för mig!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Uppstår detta problem när ni gör verifikationer under Bokföring - Verifikationer - Skapa ny verifikation och därigenom kopplar ert bildunderlag?

Eller uppstår det när ni är inne under Inköp - Bildunderlag?

Återkom gärna så vi kan kika närmre på det. 

Ha en fortsatt fin dag!

/Hanna
Yvonne36
MEDLEM

För mej kommer det när jag är under Kassa-Bankhändelser och ska matcha (i mitt fall utbetalning)
Händer inte när jag gör egna verifikationer.
Testade lite mer och det har inget att göra med att jag har flera rader med Ingående Moms, det händer så fort jag kopplar ett dokument till posten.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Finns det en röd tråd i vilka dokument som du kopplar eller är det samma sak oavsett vilket sorts dokument? T.ex om det är ett insättningsdokument. 

Vilken webbläsare sitter du i? Testa gärna en annan webbläsare och se om det blir samma fel även där. 

Om du inte har rensat cache-minnet i webbläsaren, passa även på att testa det. 

Kvarstår problemet trots webbläsare och rensning av cacheminne, är det enklast om du kontaktar oss så vi kan kika på det tillsammans. 

Våra öppettider är:
Chatt: 
Måndag–Torsdag: 8–19
Fredag: 8-17

Telefon:
Nu i mellandagarna 27-29 december har vi enbart chattöppet.
Måndag-Fredag 9-15

Ha en fortsatt fin dag!

/Hanna
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har samma problem, har provat både Chrome och Firefox med tömd cache.
Kassa- och bankhändelser - Matcha händelse - Koppla bild.
Då läggs raden 2641 - Debiterad ingående moms, automatiskt in och går inte att ta bort.
/Jonas
Theodor Ahlström
ANSTÄLLD

Hej Jonas,

På bilden som du kopplar, finns det där någon rad eller på annat sätt något som specificerar moms? 
Det som programmet ska göra när du kopplar en bild till bankhändelsen är att tolka eventuellt momsbeloppet om det är en fakturan. Om det är en en bild på en leverantörsfaktura där det finns moms specificerat så ska programmet därför automatiskt välja upp konto 2641 Debiterande ingående moms samt tolka beloppet som står på fakturan. 

Om du inte vill att bokföringskontot ska lägga upp automatiskt i konteringen så skulle du kunna göra färdigt din egna kontering som du vill ha den och bokföra den. Du kan då sedan på verifikationen som skapas välja Öppna och klicka på Kopplade bilder till höger för att koppla bilden i efterhand. Den ska då inte påverka konteringen men ändå ligga kopplad till verifikatet. 

Hoppas svaret var till hjälp, hör av dig om det är något mer du undrar över!
/Theodor 
pata__
UTFORSKARE

Hej! Jag förstår varför många blir irriterad av denna funktion, ibland läser den fel belopp också. Enklast vore det om man kunde ta bort den automatgenererade raden och/eller ändra beloppet, det borde väl vara lätt att genomföra i en ny version.

Man vill gärna koppla/dra in fil samtidigt som man bokför och inte öppna bokföringen i efterhand och därefter koppla bild, många fler steg för varje verifikat.
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej pata, 

Du kan avaktivera automatiseringen. Du går till InställningarFöretagsinställningar Bokföringsuppgifter och där bockar du ur Använd automatisk tolkning av bildunderlag

Ha en trevlig helg! 
/My