Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Supporten tipsar: Hantera kontantmetoden (bokslutsmetoden) vid årsskiftet – eEkonomi

Hej!

Jag hänger inte med riktigt på hur det blir om jag har fakturor som skrivits året som ska avslutas men som inte ska betalas förrän mars nästa år. Dessa blir av programmet manuellt bokförda som intäkt innevarande år trots att tjänsten ska utföras kommande år och inte har betalats ännu?

Enligt instruktionen kunde man då manuellt bokföra intäkter (över 5000)  som "hör till annat år" manuellt mot 2990 Upplupna kostnader och förutbetalda intäkter. Denna ska sedan vändas direkt på det nya bokföringsåret. Men även då kommer intäkten direkt i januari även om fakturan har förfallodatum i mars. Hur gör man?

Highlighted
MODERATOR

Re: Supporten tipsar: Hantera kontantmetoden (bokslutsmetoden) vid årsskiftet – eEkonomi

Hej @Braekhus 

Vi har en annan bra tråd som heter Hantera kostnader och intäkter över årsskiftet, där går vi igenom ditt scenario du står inför samt hur konteringen går till i eEkonomi. Kika gärna på den så klarnar det förhoppningsvis. 

Återkom om det känns oklart annars! 🙂 
/My