Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ta bort användare i Visma eEkonomi

Hej.

Jag gjorde en typo i min andra användares namn och kan inte hitta hur man ändrar det. När jag tar bort användaren, skapar en ny och skriver in samma e-mail address så fylls allt i automatiskt och det felaktiga namnet står där igen, i grått. Visma säger då att adressen har använts för en inaktiv användare och att denne kommer aktiveras på nytt. Hur gör jag för att fixa detta?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej,

 

Om är du administratör på ditt konto vilket betyder att du kan logga in och administrera de användare som finns upplagda. Det gör du genom att logga in på www.vismaspcs.se - Mina tjänster. Sedan klickar du på ditt företagsnamn uppe till höger och väljer Användare. Då kommer du se en lista över de användare som finns. Om du vill ta bort en användare så klickar du på önskad användare och väljer sedan Ta bort användare nere till höger. 

 

Behöver du ytterligare hjälp är du alltid välkommen att höra av dig till supporten eller till oss i forumet. 

Ha en fin dag! /Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

som jag redan har skrivit så har jag tagit bort användare. Men när jag försöker att lägga till samma person på nytt så fylls allt i automatisk inklusive det felaktiga efternamnet. Oh et går inte att ändra på något sätt.

Hej igen och tack för förtydligandet!

I detta läget är det användaren själv som får redigera sitt namn via sin användarprofil och det är inget som du som administratör kan göra. För att ändra behöver hen vara inloggad på vår hemsida www.vismaspcs.se - klicka på företagsnamnet uppe till höger - mina användarprofil - klicka på pennan och redigera uppgifterna.

 

Uppstår det några problem eller frågetecken så är du alltid välkommen att återkomma till oss i forumet eller till våra duktiga kollegor på supporten

 

/Tinna