Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Ta bort en överfört fakturaunderlag - eEkonomi Tid

Jag undrar hur jag tar bort en överförd tidrad i tidredovisning?
Jag gjorde en ett test företag och en test projekt för att se så det blev rätt på fakturan och nu får jag inte bort den registering jag gjorde som ett test.
8 SVAR 8
CONTENT PRODUCER

Re: Ta bort en överfört fakturaunderlag - eEkonomi Tid

Hej!

Om jag förstår rätt så ligger alltså tidsregistreringen under Fakturaunderlag - Överförda fakturaunderlag?

Dessa går inte att ta bort. Dessa hamnar som fakturautkast i eEkonomi under Försäljning - Kundfakturor - Utkast. Här får du radera utkastet, om det inte ska skapas en faktura av detta.

Men det går aldrig att radera ett överfört fakturaunderlag i eEkonomi Tid.

/Moa
NY MEDLEM

Hej Moa!
Du har förstått mig rätt.

Då får jag leva med det.

Mvh Andreas
NY MEDLEM

Ni borde verkligen lägga in en kravställning till utvecklarna om att utveckla möjligheten att radera överförda faktuarunderlag. Jag använder eEkonomi Tid modulen för att följa upp vad jag fakturerat mina kunder, men då jag kreidterat en faktura måste jag lägga upp ett nytt faktuarunderlag för samma period varvid "Tid-modulen" visar dubblerade fakturerade tidsunderlag. Inte bra. 
NY MEDLEM

Håller med. Jag gjorde min första timma i programmet och fick över ett utkast av misstag och nu blir ju hela första månaden kass... måste ju gå att rätta till om man har fört över fel.  
Highlighted

Hej,

Programmet ser i nuläget ut som Moa beskriver det i svaret ovan. Man får alltså radera fakturaunderlaget som skapas i eEkonomi men registreringarna som görs i eEkonomi tid kommer att ligga kvar där även fast fakturaunderlaget är borttaget. Om jag förstår ert önskemål korrekt så är det att ni vill att man ska kunna radera tidsregistreringar och redan överförda fakturaunderlag i eEkonomi tid för att det inte ska se ut som att man har registrerat något dubbelt på en dag? Återkoppla gärna om det är så ni har tänkt er. 

Om fler användare önskar samma möjlighet i eEkonomi tid får ni gärna rösta eller kommentera i tråden.

Ha en fin dag!
/Theodor
NY MEDLEM

Helt rätt. Om man för över fel nu så måste man först ta bort i ekonomi och sedan skapa nya timmar i tid. Det innebär ju att det blir dubbelt (beror ju på vilket fel man gjort..) och att alla rapporter och uppföljning i tid blir felaktiga. 

/Leif 
NY MEDLEM

Jag har precis skapade samma problem för mig själv Testade systemet i mitten av september och överförd hälften av september månadens tid från visma tid till ekonomi för att se hur allt fungera. Och nu när jag vill fakturerar på riktigt, det går inte att skapa en ny faktura underlag med hela septembers tid - bara den tid som är registrerade efter faktura underlag överföring. Jag kan ångra fakturan i Visma ekonomi men jag kan inte överföra första hälften av septembers tid i en ny faktura underlag. Jag antar att jag måste registrera alla tid igen. 
/George

ANSTÄLLD

Hej georgexmurphy,

Det stämmer. Du ångrar kundfakturan i eEkonomi och skapar tidregistreringen på nytt om du vill överföra ett nytt fakturaunderlag från eEkonomi Tid för den perioden. Då kan du göra ett fakturaunderlag för hela September. 

Ha en trevlig helg! 

/ My