Hej!
Har aktiv bankkoppling mot SEB och lade in en ny leverantör från EU, men glömde ange EUR som valuta. Skapade och bokförde fakturan som hamnade i en betalfil, men naturligtvis i SEK istället för EUR.
Nu har jag lyckats kvitta fakturan mot en kreditfaktura i bokföringen (gick inte ångra då fakturan låg i en betalfil), men nu ligger fakturan ändå kvar i betalfilen. Hur får jag bort den därifrån? Alt. hur tar jag bort betalfilen (som bara innehåller denna faktura som inte ska betalas)?
Vill inte skicka betalfilen till banken för att där ta bort uppdraget... Risk finns för att betalningen går direkt då den är satt att gå iväg idag.
Hälsningar,
/Fredrik.
Hejsan!
Jag mejlar dig så kommer vi ta vid ditt ärende där, kan behöva lite uppgifter utav dig jag inte vill att du delar med dig utav här 🙂
/My
Hej,
Har betalt en faktura manuellt då betalfilshanteringen hängde sig.
Hur tar jag bort en betalfil som ligger och vill bli signerad?
/M
jag är inte säker men det är nog bara att godkänna filen och sedan ta bort dom betalningar som det blev
Passa dig för att skicka betalfilen - beroende på vilken bank, och företagsform (eller rättare sagt vilken typ av bankkonto), du har...
Jag har koppling till SEB och Enskild Firma, och "Enkla firman" konto. Där fungerar det så - att svenska betalningar skickade från eEkonomi ser jag inte alls som kommande, utländska kan jag se. Men: Det går inte att ändra eller ta bort något! Hade jag haft ett "riktigt" Företagskonto säger de (SEB) att det skulle ha gått.
För min del gick supporten in och tog bort betalfilen.
Hej @Fd medlem!
Som @Pacsac säger ska det gå bra att signera och skicka betalfilen från programmet och sen ta bort betalningen från listan med utbetalningar i din internetbank.
Vill du inte prova den lösningen så återkom så tar vi kontakt med dig och löser det åt dig i programmet.
Ha en fortsatt fin dag!
/Anna-Carin
Hej,
Då förfallodatum passerat så är jag rädda att den dras snarast möjligt och att jag då inte hinner få bort den och behöver göra en massa ombokningar. Önskar att ni tar bort betalfilen.
/M
Hej @Fd medlem
Vi hjälper dig ta bort fakturan från bankfilen, jag kommer kontakta dig via mejl för vidare information.
/My
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.