Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

ethorj
MEDLEM

Ta bort underskrift från styrelsesuppleant i Visma eekonomi / årsredovisning

Hej!

 

Hur gör jag för att ta bort underskrift från en styrelsesuppleant när man upprättar en årsredovisning? Som jag har förstått det är det endast VD, styrelsemedlemmar och ordförande som behöver skriva under. Vidare skulle jag vilja ta bort stycket om att det har signerats elektroniskt från årsredovisningens första sida. 

7 SVAR 7
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @ethorj 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Om du står på sidan Årsavslut - Upprätta årsredovisning - Underskrifter

 

För att hämta namnen på styrelseledamöterna och revisorerna från Bolagsverket, klicka Hämta uppgifter. Detta kommer att automatiskt fylla i namnen och deras roller från vad som finns angivet hos Bolagsverket. Uppgifterna läggs till på denna sida samt på sidan Årsstämmoprotokoll - Underlag.
 

Uppdatera eller ändra den hämtade informationen om det behövs. Klicka på plustecknet för att lägga till ytterligare en underskrift, eller på minustecknet för att ta bort en underskrift

 

Hoppas detta hjälper dig annars återkom så hjälps vi åt. 

/Tinna
 

ethorj
MEDLEM

Hej Tinna! Tack för svar. Det går inte att trycka på knapparna på sidan underskrifter?

Gällande andra delen av frågan, går det att ta bort stycket om att det har signerats elektroniskt från årsredovisningens första sida?

ethorj
MEDLEM

Hej igen, den första delen av frågan har löst sig. Det gick inte att ändra eftersom att den var klarmarkerad i menyn och för att styrelsesuppleanten hade hamnat först. Av någon anledning kan man inte ta bort den första personen som ska underteckna. Jag löste detta genom att helt enkelt byta namn och roll på första personen och därefter ta bort övriga.

Hej igen @ethorj 

 

Vill bara kolla så du har fått svar på din fråga och kommit vidare? Annars får du gärna återkomma och berätta var i programmet du befinner dig och vad du vill göra så hjälps vi åt. 

 

/Tinna

Jag har fortfarande inte hittat var man ändrar formuleringen på årsredovisningens förstasida gällande elektronisk underskrift. Jag vill alltså att årsredovisningen ska signeras "analogt" precis som tidigare. 

Hej @ethorj 

Tack för ditt förtydligande. 
Vill du ändra att årsredovisningen ska signeras på papper gör du det under Upprätta årsredovisning och Inlämning.
Där kan du ändra från Digital signering till Papper i rullistan vid Inlämningssätt

 

Hoppas du kommer vidare nu och får en härlig dag. 

/Tinna
 

Tack!