Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

JennyPenny
UTFORSKARE

Text "egen kontering" kvitton

Hej, 

Lite ny på eEkonomi (jobbat med Adm i typ 30 år) och har en fråga kring kontering av kvitton. T ex när jag scannat ett kvitto där kunden betalat med kort. Kvittot hamnar under Bildunderlag och jag väljer att Koppla bild. Då står det först

Typ - jag väljer Kvitto

Välj bankkonto - jag väljer Annat konto

Välj konto - jag väljer konto 2891 - skuld kontokort

Bokföringsförslag - jag väljer Egen kontering

Sen händer det grejer... Då kommer resten av informationen av sig själv och det är väl ok, beloppen jag har skrivit i appen kommer upp men inte texten i fältet BESKRIVNING. Här står det alltid "Egen kontering". Jag vill ju att efter fältet Egen kontering ska jag ha möjlighet att bara "hoppa" till nästa fält men se det går inte! Från Egen kontering hoppar markören direkt till Konto nere på bilden och jag blir galen på det. Spelar ingen roll om jag väljer Enter eller Tab - jag måste ändå släppa tangentbordet och ta musen och klicka tillbaka till fältet Beskrivning. Snälla, vad gör jag för fel?

 

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @JennyPenny 

 

Tack för att du hör av dig till oss. 

 

Vanans makt är stor och har du arbetat så länge i Visma Administration så förstår jag att det uppstår viss frustration och ibland jubel mellan varven. 

Har gjort ungefär samma resa själv 🙂

 

För närvarande finns det inget specifikt alternativ i Visma eEkonomi Smart som låter dig anpassa standardbeteendet för var markören hamnar när du väljer exempelvis  'Egen kontering'. Väljer du egen konteringen kommer programmet, som det ser ut idag, att ge dig just “egen kontering” som beskrivning. Jag förstår att det känns frustrerande och du är varmt välkommen att lämna ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi via knappen Feedback och förslag som du hittar längst ner till vänster på startsidan i ditt program. 

 

Jag hoppas att vi redan har berättat för dig om att du kan boka en eLearing för Visma eEkonomi där du har möjlighet att lära dig i din egen takt med hjälp av videor, kursmaterial, quiz och övningsuppgifter. Du får tillgång inom en arbetsdag och kan arbeta med kursen precis när det passar dig, och så många gånger du vill med tillgång i hela 45 dagar.

 

Som en bonus får du också ett elevföretag så att du kan arbeta med uppgifterna och testa dig fram på bästa sätt. Ungefär som Övningsbolaget i Admin. 

 

Hoppas vi ses i forumet snart igen. 

/Tinna

 

Hej Tinna,

Tack för ditt svar. Flera såna här små saker gör att jag tyvärr inte kommer gå vidare med eEkonomi för mina klienter då jag under hösten kommer att övergå till att jobba helt digitalt. Det känns inte som programmet är utvecklat för redovisningskonsulter. Jag har vid ett flertal tillfällen lämnat förbättringsförslag via knappen Feedback och förslag men inget förbättras. Trist att behöva lämna Visma efter 29 år men eEkonomi känns inte som ett alternativ då jag tycker programmet är väldigt knöligt att arbeta i jämfört med t ex Fortnox. 

Hej @JennyPenny 

 

Vi vill alltid hitta lösningar för att hjälpa våra kunder att hitta smarta sätt att arbeta digitalt i våra program. Igår var jag i kontakt med flera av mina kunniga kollegor och fick nu på morgonen information om att du har ett inbokat möte med en av dem. 

 

Hoppas detta möte leder till att du väljer att fortsätta vara kund hos oss i många år framöver. 

 

Varma hälsningar

/Tinna

Hej Tinna,

ja nu har jag fått så himla fin feedback från er på Visma så nu blir det väl eEkonomi i 29 år framöver 😂

Det låter underbart! Låt oss köra 29 år till tillsammans ❤️ 

/Tinna