Hej @Göran Aronsson
Välkommen som ny forummedlem 🙂
Det jag tror att du är ute efter är en avtalsmall där du kan ange vilka kunder, artiklar osv. -> skapa avtal, ett för varje kund med möjlighet att göra ändringar -> skapa fakturor, en för varje kund, precis som det fungerade i vårt äldre program Visma Förening.
I Visma eEkonomi ser hanteringen annorlunda ut och du har två olika alternativ: Återkommande faktura, där du manuellt skapar en mall för varje medlem eller Fakturera flera kunder samtidigt, där alla fakturor blir identiska utan möjlighet till individuella ändringar. Med andra ord, den kombination av funktioner som jag tror att du behöver finns inte i Visma eEkonomi som programmet ser ut idag.
Så antingen får du ha en medlemsgrupp för de som ska ha likadana fakturor och då använda Fakturera flera för den medlemsgruppen. De som skiljer sig åt får vara i en egen medlemsgrupp och så får du göra separata fakturor för dem med rätt artikelrader på. Eller så får du använda Återkommande faktura och då skapa en och en för varje medlem med deras respektive artikelrader och belopp.
Hoppas detta kan hjälpa dig och om du vill bolla tankar och idéer med oss rekommenderar jag att du slår en signal till vår kunniga support som kan stötta genom att visa dig i ditt program.
Lycka till och varmt väklommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna