Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Tips på tredjepartsprogram för uthyrning inom eventbranchen?

Hej alla,

Jag letar med ljus och lykta efter ett tredjepartsprogram anpassat för uthyrning inom eventbranchen. Självklart då med möjlighet till integration med eEkonomi. Alla tips mottages tacksamt. Jag har kollat med Vismas befintliga samarbetspartners men inte hittat någon bra plattform för hyreshantering där. Jag har en ok systemleverantör (molnbaserad tjänst) som jag just satt i kontakt med Visma. Vi får se om det resulterar i något (bra). Bäst vore ju om någon eller ännu hellre några av er alla där ute redan hade en bra lösning att rekommendera. Supporten, håll koll på inkommande API-förfrågningar gällande detta!
4 SVAR 4
Highlighted

Re: Tips på tredjepartsprogram för uthyrning inom eventbranchen?

Hej! 

AppSys Rent behandlar uthyrning, men om deras lösning fungerar med eventbranschen är jag osäker på. Kontakta gärna dem och ställ frågan. Du hittar AppSys här
Om de inte kan hjälpa er med uthyrning i eventbranschen så hoppas vi absolut på kommande API-lösningar gällande detta.   
Highlighted
NY MEDLEM

Har redan pratat med AppSys. Deras produkt är inte anpassad för eventföretag, tyvärr.
Highlighted

Hej!

Visst fungerar AppSys Rent utmärkt till Eventföretag.  

Efter lite funderande så tror jag mig veta vilket telefonsamtal du refererar till MWP och det du efterfrågade kan vi tyvärr inte erbjuda. Du hade många kloka och trevliga idéer och önskemål om att kunna sköta alla uthyrningens moment i din telefon mot t.ex. Dropbox, då du var mycket på resande fot. AppSys Rent kan hantera de flesta moment som uthyrningen på ett eventföretag består av, men tyvärr inte på det sätt som du önskar. Jag hoppas du hittar det du söker.

Trevlig helg

/Rickard Thuresson

NY MEDLEM

Hej Rickard,

Trevligt att du minns vårt samtal. Jag känner dock att det svar du ger här är inte riktigt speglar det jag fick när vi talades vid per telefon. Om jag minns det rätt var diskussionen inte direkt gällande Dropbox utan huruvida det är en intressant tredjepartslösning till en molnbaserad tjänst (Visma's eEkonomi) om man måste ha den på lokal server. Dropbox var bara ett exempel från mig om var man skulle kunna lägga själva databasfilen om man vill bestämma sådant själv. Oavsett var själva mjukvaran finns kan du ju vilja ha databasen någon annan stans med hyfsat säker backup. Ett ännu bättre alternativ då är ju google drive. Vill även minnas att er lösning ej är responsiv (anpassad för olika enheter som datorer, iPads och telefoner). Dessutom bad jag om en demo-setup för att slippa köpa grisen i säcken då er hemsida effektivt döljer allt som har med användandet att göra, något ni inte ville tillgodose då ni själva ansåg att er produkt inte passade min typ av verksamhet vilket de facto är ett mindre uthyrningsbolag i eventbranchen. Vi sitter sällan hemma eller på kontoret när kunderna ringer. Precis som jag sa när vi talades vid ang. detta är det svåra inte att tillhandahålla rätt funktioner utan att göra det på ett lättarbetat och lättillgängligt sätt. Här gäller transparens för alla forumets läsare. Detta står att läsa om just er lösning "AppSys Rent är ett komplett uthyrningsprogram avsett att administrera uthyrning av framförallt byggmaskiner, verktyg, bodar etc.". Informationen finns på Visma's egen sida för integrationslösningar (https://vismaspcs.se/integrationslosningar). Ni har säkert en utmärkt produkt för hantering av maskiner och -verkstadsutrustning, men inte för mig (eftersom jag ju inte kan tala för en hel branch).