2022-05-18
16:01
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2022-05-18
16:01
Total pris inbetalning, kan inte ansöka rut nu för den faktura
Hej,
Jag registrerade fel inbetalning, total pris för en faktura istället att bara kund del.
För Visma faktura är komplett betalt och jag kan inte ansöka Rut.
Hur kan jag justera detta?
Tack så mycket
Löst! Gå till lösning.
1 SVAR 1
2022-05-19
11:56
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2022-05-19
11:56
Hej Frédéric!
Då får du gå in under Kassa och bankhändelser - Välj den aktuella periodens händelser och så letar du fram den felaktiga betalningen. Här klickar du på raden och väljer Ångra matchning. När detta är gjort får fakturan status obetald i Visma eEkonomi och du kan nu registrera om kundens inbetalning av fakturan så blir den sedan ansökningsbar igen.
Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig till oss.
//Tinna
Svara
