Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Frédéric
NY MEDLEM

Total pris inbetalning, kan inte ansöka rut nu för den faktura

Hej,

 

Jag registrerade fel inbetalning, total pris för en faktura istället att bara kund del.

För Visma faktura är komplett betalt och jag kan inte ansöka Rut.

Hur kan jag justera detta?

Tack så mycket

1 GODKÄNT SVAR
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Frédéric!

Då får du gå in under Kassa och bankhändelser -  Välj den aktuella periodens händelser och så letar du fram den felaktiga betalningen. Här klickar du på raden och väljer Ångra matchning. När detta är gjort får fakturan status obetald i Visma eEkonomi och du kan nu registrera om kundens inbetalning av fakturan så blir den sedan ansökningsbar igen.

 

Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig till oss. 

//Tinna 

Visa lösning i originalinlägg

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Frédéric!

Då får du gå in under Kassa och bankhändelser -  Välj den aktuella periodens händelser och så letar du fram den felaktiga betalningen. Här klickar du på raden och väljer Ångra matchning. När detta är gjort får fakturan status obetald i Visma eEkonomi och du kan nu registrera om kundens inbetalning av fakturan så blir den sedan ansökningsbar igen.

 

Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig till oss. 

//Tinna