Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Pontus66
UTFORSKARE

Transaktionslista med saldo

Hej,

 

Jag har fått en diff på aktuellt företagskonto i Visma jämfört med Nordea 1920. Jag sökt på mellanskillanden men hittar inte det beloppet. Misstänker, därmed att det rör sig om mer än ett (1) felaktigt belopp.  Därför undrar jag om man kan skriva ut en transaktions bokföringslist med aktuellt saldo för vid varje verifikation? Då skulle man kunna hitta felet/felen om man jämför med Nordea lista.

 

Mvh

Pontus 

3 SVAR 3
Pontus66
UTFORSKARE

Hejsan,

 

Jag fick nedan svar på min fråga "Transaktionslista med saldo"...???  Hur hittar jag det? Mvh P

 

Orsak: Ditt inlägg har flyttats

Förklaring: Hej! Jag har flyttat ditt inlägg till området Visma eEkonomi eftersom din fråga rör det programmet.

My Janhall
ANSTÄLLD

Hej! 

Det mejlet innebär att inlägget flyttades från området Bokföringsfrågor till området Visma eEkonomi i forumet, detta eftersom denna frågan berör det programmet. Så det är inte ett svar på frågan. 🙂 

Men jag kikade på detta och jag tänker att rapporten Huvudbok kommer kunna hjälpa dig här. Gå till Bokföring - Rapporter - Huvudbok - Skapa rapport.- välj företagskontot i både fältet Från konto och Till konto. I rapporten ser du då varje transaktion på kontot i den period du valt för rapporten samt aktuellt saldo för kontot bredvid varje transaktion. 

Den borde kunna hjälpa dig en bit på vägen, ha en fin fortsatt måndag! 
/My

Tack My!,

 

Det var det jag behövde. Nu skall jag kunna tracka felen.

 

Mvh

P