Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Trasslat in mig i verifikationer, hur går jag till väga ? - eEkonomi

Jag har jag trasslat in mig i ett 20 tal verifikationer som gör att det är stora fel, vilka är väldigt svåra att lösa för mig. Hur tar jag mig ur detta på bästa sätt, eftersom man inte kan ta bort verifikationer? Har ingen aning hur jag ska göra 😞
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Förmodligen är det enda sättet att reda ut det att låta någon bokföringskunnig ta del av alla verifikationer samt underlagen till dessa.

Det är ju inte alldeles säkert att någon här på forumet har tid, i fall det är mycket, och i så fall är alternativet att du kontaktar en redovisningskonsult.

//Tina

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Hej Maurwin.
Tyvärr är det omständigt i eEkonomi att ändra på felaktiga verifikationer. Det krävs att du skapar en ny ändringsverifikation för varje felaktig verifikation. I ditt fall; i princip 20 nya ändringsverifikationer. Gå då in på varje felaktig verifikation, klicka på åtgärd och sen på korrigera bokföringsuppgift.
Ett alternativ skulle kunna vara att skapa en enda Manuell ändringsverifikation. En manuell verifikation, som ersätter alla 20 felaktiga, där du lägger in alla inmatade uppgifter med omvända tecken. 
(Har varit med om samma sak själv. Inte så snyggt i bokföringen..)