Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Owarren
MEDLEM

Tycker ni borde lägga upp Idrottens kontoplan som ett alternativ

Det skulle underlätta mycket för Sveriges alla 20.000 idrottsföreningar om ni kunde lägga upp Idrottens baskontoplan i Visma e-ekonomi som ett alternativ till den vanliga kontoplanen.


Ni har en tydlig idrottskoppling med ert erbjudande via RF och dessutom med ert engagemang i Visma Ski Classics. 
 
Med denna funktion skulle ni ta ett steg till och dessutom ha en USP mot alla andra bokföringsprogram.

Se: https://www.rf.se/contentassets/26769cccbfc342d394112ca8d1111352/idrottens-baskontoplan-v-3.2.pdf 
 
7 SVAR 7
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Owarren!

 

Tack för att du tar dig tid att ge oss feedback och förbättringsförslag.

Jag tar självklart detta med mig, men jag vill också berätta att ni från och med 1/4 lämnar er feedback och önskemål direkt i produkten. I Visma eEkonomi  lämnar du det via knappen Feedback och förslag:

 

Vi tar väldigt gärna emot er feedback där, då inkommer de nämligen direkt till våra produktutvecklare.

 

Jag önskar dig en fortsatt fin måndag och varmt välkommen tillbaka till forumet!

/Tinne

Hej Tinne!

Jag har skickat in detta nu, hoppas att ni kan lägga upp Idrottens kontoplan.

 

//Ola

CajKassör
MEDLEM

Hej
Jag håller helt med frågeställaren. Nu när jag börjat med Visma eEkonomi och försöker fixa kontoplanen så att jag slipper alla konton som har med olika moms att göra inser jag att jag inte ens kan inaktivera dessa. Inget bra, tycker jag. 

Albert
MEDLEM

Måste bara lägga in ännu ett "håller med" här! Vår idrottsförening har precis gått över till eEkonomi och i samband med det lagt ner ett enormt ideellt arbete på att göra alla sektionernas kontoplaner mer lika varandra, baserat på Idrottens kontoplan, bara för att upptäcka att vissa konton inte går att döpa om eller att de har en beskrivning som inte går att ändra på när vi väl skulle lägga in det i eEkonomi. Besvikna ideella kunder!

Hej @Albert 

 

Jag förstår att det skulle vara till stor nytta för er, särskilt med tanke på det arbete ni har lagt ned på att synkronisera era kontoplaner.

För att behovet och ett önskemål om förändring ska nå våra utvecklare av Visma Ekonomi rekommenderar jag att även du lämnar önskemål enligt min kollega Tinnes instruktion ovan. 

 

Ha en fin dag

/Tinna

Hej Tinna, det har jag gjort! 👍

Hej Tinna!

 

Tycker detta är en "no brainer" och har otroligt svårt att förstå att det inte skett något på detta efter drygt 2 år.