Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Undertexter/innehåll till artiklar - eEkonomi

Valen för att skapa artiklar känns väldigt begränsade. Något jag saknar är att kunna lägga till kompletterande information till en artikel i registret. Som blir en egen rad på faktura/offert sen.

Exempel:

Artikels namn: Ficklampa
Undertext: Inklusive batterier och bälteshållare
2 SVAR 2
Alexander Karlsson
ANSTÄLLD

Hej VAS!
Om jag förstår dig rätt så skulle du vilja att en textrad med en standardtext som är kopplad till artikeln dyker upp automatiskt när du väljer upp din artikel i fakturan?
Vad man skulle kunna göra är att lägga en textrad under sin artikel där man fyller i den kompletterande informationen under artikeln. Annars skulle man kunna fylla i texten i artikelnamnet så länge artikelnamnet inklusive den kompletterande informationen inte överstiger 51 tecken. Skulle någon av dessa lösningar fungera för dig?
Återkoppla gärna till oss annars med en liten mer ingående beskrivning av hur du önskar att det skulle fungera så ska vi titta närmare på det.

Trevlig helg!
//Alexander
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svar!
Nej, de alternativ du ger skulle inte funka. Dels för att då måste vi ju manuellt varje gång skriva in (eller klistra in från någon lista) den tillhörande informationen och då tappar vi ju genast effektiviteten med att ha ett faktureringsprogram 😃
Artikelnamnet skulle inte heller gå att använda eftersom det redan nu är för kort med bokstäver 😃

Så en separat textrad som man kan länka till specifik artikel är lösningen. (en för svenska och en för engelska då också såklart, precis som med artikelnamn)
Eller helt enkelt två rader för artikelnamn kanske? Där rad två iallafall har minst 300 tecken möjliga.

Allt gott!