Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

permeated
MEDLEM

Urval ignorerar resultatenhet i Kontoanalysen

Hej!

Har upptäckt att urvalsfunktionen i Kontoanalysen beter sig helt fel om man vill titta på enskilda resultatenheter. 

Urvalet filtrerar på korrekt sätt ut endast de verifikationer som innehåller konteringsrader på den valda resultatenheten.

Däremot räknar urvalssummeringen med samtliga konteringsrader som finns på de filtrerade verifikationerna, även om dessa konteringsrader inte tillhör den valda resultatenheten! Detta blir såklart jättefel när man ska försöka följa upp!

Korrekt beteende vore att urvalssummeringen endast räknar med de faktiska konteringsrader som tillhör den valda resultatenheten.

Se nedan bilder:

Urval ignorerar resultatenhet.png

Om jag kompletterar urvalet med den resultatenhet som har "tillkommit", så blir summeringen rätt (eftersom filtret då hittar de matchande verifikationerna).

Urval ignorerar resultatenhet 2.png

Tacksam för snabb lösning!

Mvh Dan

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Permeated!

Jag har försökt återskapa ditt scenario i mitt program men det ser lite annorlunda ut hos mig.

V har gjort uppdateringar i kontoanalysen och den har även fått ett nytt utseende, utifrån dina bilder så ser det ut som att du har det gamla utseendet kvar.

Jag rekommenderar dig att rensa cache samt logga in och ut för att se om detta åtgärdar ditt problem.

Såhär ska det se ut i kontoanalysen:

Nedan ser du verifikatet:

Om problemet kvarstår så rekommenderar jag dig att kontakta mina duktiga kollegor på supporten så att de kan koppla upp sig och undersöka närmre varför det ser ut som det gör.

Du får gärna återkoppla om hur det går så jag ser att det löser sig för dig.

Önskar dig en fortsatt fin vecka!

/Tinne