Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utbetalning Rut från Skv i två delar/ två olika datum - eEkonomi

Hej
Jag har fått RUt utbetalning från Skv gällande en faktura fast i två delar/eftersom sambo till kunden hade förbrukat rum för avdrag- och jag ansökte igen till SKv för andra hälften av kostnader på han,egentligen blev det en fjärde del / Faktura total kostnad 2000kr,kunden att betala 1000kr. Först fick jag bara 500 kr den 16.01.08 och sen de resterande 500kr den 16.01.28. Hur ska jag bokföra båda händelse med olika datum på en delbetald faktura? Mvh Sandra
2 SVAR 2
Adelina Aliu
ANSTÄLLD

Hej!

Om jag förstått dig rätt så har du fått skattereduktionen från Skatteverket i två omgångar och du vill nu slutbetala fakturan som ligger som delbetald.

Då kan du gå in under Kassa och bankhändelser och välja vilket konto du fått in pengar på.
Lägg till en ny bankhändelse, skriv i det datum och beloppet du först fick från Skatteverket  - Lägg till.
Matcha sedan bankhändelsen mot inbetalning från kundfaktura och välj upp rätt faktura.
Då kommer fakturan att delbetalas med 500kr när du klickar på bokför
Lägg sedan till en ny bankhändelse med det andra datumet och gör samma sak igen.

När du gjort detta så har fakturan slutbetalats. 

/Adelina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack snälla för svaret och hjälpen 🙂 hälsar Sandra ps. Ni är alla duktiga- Supporttekniker alltså och gör verkligen ett bra jobb genom att hjälpa o besvara alla våra funderingar. Tack.