Hej Biten,
eEkonomi tid är till för att kunna registrera utlägg man haft när man arbetat hos en kund, det kan till exempel vara en bilersättning som man sedan vill att kunden ska står för. I eEkonomi Tid för du över dina utlägg/tidsregistreringar under rubriken Fakturaunderlag. Då skapas en kundfaktura i utkastet under
Försäljning - Kundfakturor på den kunden man har valt när man skapade utlägget i eEkonomi Tid. Det är ett bra tillägg om man säljer tid kan man säga.
Men jag förstår det som att du har betalat ut traktamenten och utlägg till dina anställda i detta fallet?
Har du då lagt upp dina anställda som kunder eller hur gjorde du för att skapa utlägget i eEkonomi Tid?
Om jag har tolkat dig rätt så ska du alltså inte använda eEkonomi tid. Man kan registrera detta manuellt via Kassa och Bankhändelser - ny bankhändelse.
Vi har även en lönemodul som kan vara bra att använda tänker jag. Den är anpassad för 1-3 anställda och via den modulen kan du sköta lönerna via online istället för manuellt om du gör det idag. Du kan läsa mer i länken Visma eEkonomi Lönebesked.
Återkom gärna om något känns oklart eller om jag missförstått dig. 🙂
Ha en bra helg!
/My