Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Utskrift av samma faktura till flera kunder

Nyåret närmar sig och jag ser med fasa att behöva fakturera samma faktura till flera hundra då vi avser att skicka fakturorna med post.

Att behöva sitta och skriva ut en och en på hundratals fakturor är under all kritik.

Jag har inte hört att ni har ändrat i programmet Visma eEkonomi för föreningar som bekräftar att ni har justerat denna brist.

Vi hade en annan variant tidigare och där var det inga problem att skriva ut PDF i en fil som innehöll många "filer" av fakturor.

 

Astrid

6 SVAR 6
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Astrid, 

Vi har en lösning för detta idag, som kan leverera samtliga fakturor via brev till alla kunder smidigt från programmet. Som du är inne på så går det inte att göra massutskrifter av fakturorna från eEkonomi, men vi har erbjudandet att skicka Brev via Autoinvoice.

Du gör precis som vanligt när du skapar fakturan, väljer alla kunder som ska faktureras. När du skickar fakturan kan du välja Skicka som brev via Autoinvoice i listan. Det innebär att fakturan skickas iväg elektroniskt till Visma AutoInvoice. Där skrivs fakturan sedan ut, kuverteras, frankeras och postas till kunden. På vår hemsida om Visma Autoinvoice kan du läsa mer om vad detta innebär samt pris för att använda tjänsten, eftersom det är en så pass stor fakturering till så många kunder så skulle jag säga att du sparar både tid och pengar på detta. 

Känns något oklart får du gärna återkomma! 🙂 
/My 
 

Hej,

 

Anledningen att vi vill skriva ut fakturan är att vi ska bifoga andra saker i brevet och det går inte om vi skulle använda Autoinvoice.

När vi hade  Visma eEkonomi men inte för föreningar så gick det alldeles utmärkt att få samma faktura till flera olika kunder i en PDF fil och jag har kollegor i en annan förening som skriver ut alla sina 3000 fakturor till medlemmar, så nog går det alltid.

Nu måste vi överväga att byta redovisningsprogram för att det inte finns en möjlighet att jag ska sitta och skriva ut faktura för faktura till hundratals kunder.

Hejsan, 

Ser att jag uttryckt mig klumpigt ovan, ber om ursäkt. Vi har funktionen som heter Behandla flera fakturor som jag nu förstår skulle fungera för dig, även om du har eEkonomi för föreningar. Som jag skrev ovan kan du välja alla kunder när du skapar din faktura, när du skickar fakturan kan du välja skicka som PDF i listan och skicka. När alla fakturor har skapats i eEkonomi får du en notis vid utropstecknet uppe till höger i programmet, klickar du där får du alternativet att skriva ut fakturorna. 

Fungerar inte detta för dig så tycker jag du ska kontakta oss på supporten via chatt eller telefon, då kan vi kika närmre på det i ditt program för det ska som sagt fungera. 🙂 

/My 

Det finns INTE ett alternativ att skriva ut PDF i en lista.

Ska just nu skriva ut fakturor (ser lika ut) till 26 st. kunder och det bildas inte i en lista utan jag får skriva ut dem en och en.

Jag har bockat för att jag ska skriva ut samma faktura till flera kunder och en lista bildas när jag skapar fakturan men som sagt var det kommer inte upp något alternativ att skriva ut som lista!!!

 

Hej! 

Jag ser att man inte får alternativet när du skapar fakturorna just nu, vi arbetar på en smidigare hantering framåt. Om du klickar på f5 när du skickat fakturan som PDF till dina kunder och dessa har skapats i Visma eEkonomi kommer du få upp alternativet i dina notiser.
Stegen är alltså:
1. Välj alla kunder som fakturan ska skickas till
2. Skapa fakturan
3. Välj att skicka som PDF till samtliga - Skicka/skapa
4. När du fakturan skapats klickar du på f5 och du får alternativet att skriva ut enligt bild nedan

 

/My 

Hur är det tänkt att man ska hantera fakturering där kunden kräver fysisk faktura sänt/lämnat till sig? Vi fakturerar medlemsavgifter, supersmidigt med en faktura till flera kunder samtidigt, men sen börjar eländet när de ska skrivas ut.  Det tar 2 min att göra fakturan och 2 timmar att skriva ut dem... Nog borde ni på över 5 år kunnat lösa det problemet?????  Hela sverige är inte omställt till online ännu.. många äldre har inte möjlighet att ta emot nåt annat än fysisk faktura. Vi som har våra kunder mest bland dem har en bråkdel som tar emot mailfaktura. 

 

Tacksam för vägledning hur jag och alla andra som har samma problem ska hantera detta. Det är inte rimligt att ett "modernt" redovisningssystem inte ska ha de mest grundläggande funktionerna för utskrift. När ni skapat massfakturering borde det vara självklart att även ha massutskrift av detsamma.