Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Utskrift logotype Mac efter uppgradering till Mojave - eEkonomi

Utskriften av loggan på fakturan blir svart efter att jag uppgraderat till MacOS Mojave.

Tacksam om ni kan hjälpa mig att fixa detta?

//Malin
8 SVAR 8
ANSTÄLLD

Re: Utskrift logotype Mac efter uppgradering till Mojave - eEkonomi

Hej Malin!

Vilket program på din Mac öppnar du fakturan med?
Är det en kund- eller leverantörsfaktura (bildunderlag) du öppnar?
Om det är en kundfaktura, skapar du den som pdf/mailar du den eller väljer du att skicka som brev via Autoinvoice/e-faktura via Autoinvoice?
Var loggan i färg innan?
Du skriver att den blir svart, har den liksom "smetats ihop" eller endast i svart istället för färg?
Vad har du för datormodell? Förstår att det är Mac men vilken 🙂

Ha en trevlig dag!
NY MEDLEM

Hej,
Jag skriver ut pdf-fakturan som skapats i Visma eEkonomi i programmet Förhandsgranskning.

Kundfaktura, skapad som pdf och skickad till min egen mail alt "Visa faktura som pdf" direkt i eEkonomi. Hur det ser ut eller går för mina kunder som får fakturan i sin mail vet jag inte.

Loggan har ofärgad bakgrund med text i rött och grönt. Det är den ofärgade bakgrunden som blir svart, texten oförändrad.

MacBook Air (2014)

Tack för hjälpen!

//Malin

CHAMPION

Är det vid utskrift på fysisk skrivare, på papper som det blir så eller även när du har den uppe i Förhandsvisning?

Skulle det kännas okej att ladda upp loggan i ett inlägg här i tråden? Alltså, precis samma fil som du redan har använt i eEkonomi? Tänkte se om jag kan se vad som slår fel.

Spontant låter det som det är något med eventuell alpha-kanal/transparens i bilden som blir knas men det är en vild gissning.

Med vänlig hälsning,
Glad bokföringsamatör som uteslutande använde eEkonomi på Mac/iPad.
CHAMPION

Sitter också med Mojave och provade precis skriva ut en kundfaktura och det gick bra så troligen ingen generalknas men det kan som sagt bero på exakt bildformat på loggan.
NY MEDLEM

Jag har samma problem!
ANSTÄLLD

Hej Atremi,

Jag skulle vilja att du besvarar samma frågor som vi ställt till ovanstående personer så ska vi försöka bena ut var problemet möjligen kan ligga 🙂
Du kan självklart även kontakta vår support via chatt eller telefon så kan de kika på det.

Ha det gott!
/Sofia 
NY MEDLEM

Jag skriver ut pdf-fakturan som skapats i Visma eEkonomi i programmet Förhandsgranskning alt. direkt från eEkonomi.

Kundfaktura, skapad som "Visa faktura som pdf" direkt i eEkonomi.

Loggan har ofärgad bakgrund med text i svart. Hela rutan blir helt svart.

iMac
ANSTÄLLD

Hej Atremi,

Låter onekligen konstigt. Jag vill rekommendera att du kontaktar vår support för vidare felsökning. 
De kan kika på loggan och kanske även testa med din logga i våra testprogram.
Du når dem här.

Lycka till!

/Sofia