Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Erik A1
NY MEDLEM

Utskriften av en verifikation som pdf blir liggande A4 (landskap) - eEkonomi

Hej,

Tidigare när jag skrivit ut en verifikation (först skapat som pdf med hjälp av knapp/menyval på verifikationen) har den kommit som stående A4. Nu får jag den som liggande A4 (landskap).

Justerar man i utskriftdialogen från Adobe (där pdf:n öppnas) till Liggande (under alternativet "Flera" som finns under Anpassning av sidstorlek och sidhantering) kommer sidan ut i rätt format, dvs stående A4. Dock blir texten väldigt liten.

Har detta ändrats? Eller vad kan vara fel?

Mvh

Erik

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-06-17.

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Att programmet väljer liggande format är för att alla uppgifter ska komma med. 

Om ni går in under Inställningar - Företagsinställningar - Bokföringsuppgifter, har ni någon av inställningarna: Använder resultatenheter, Använder projekt, Använder transaktionstexter ifyllt? Dessa inställningarna påverkar att utskriften blir i liggande format. 

/Hanna 
Erik A1
NY MEDLEM

Tack Hanna!

Det var det "nya" fältet för transaktionstexter som orsakade det. 🙂

/Erik

Hej @Erik A1

Tack för att du hör av dig till oss i forumet. 

Just nu har vi ett fel som gör att utskriften av verifikationslistan blir i liggande format. Läs mer om detta i tråden Resultatenheter följer med på verifikationslista Vi kommer att uppdatera den tråden när felet är löst. 

Trevlig helg

//TInna

RidgeOne
MEDLEM

Nu får jag verifikationslistan liggande igen! Har inga resultatenheter eller annat ibockat! Varför kan ni inte göra så att man får välja format på alla rapporter!?