Hej
Jag behöver få PEPPOL-IDt för VISMA eEkonomi
En kund kräver bl.a. att jag uppger detta för att jag ska bli godkänd som leverantör hos dem
Och när jag söker i PEPPOL registret
https://directory.peppol.eu/public/locale-en_US/menuitem-search?q=
så hittar jag 7 olika VISMA ID utan att kunna se vilket som används för eEkonomi systemet
Tacksam om ni kan ge mig PEPPOL IDt för VISMA eEkonomi systemet
Innehållet är verifierat av Visma Spcs 230316
Löst! Gå till lösning.
Hej Joel,
Du vet kanske redan en del av detta men för andra som undrar så skriver jag några extra rader :).
Peppol ID är en unik adress i Peppols nätverk, precis som ett GLN. Det är alltså en e-fakturaadress. Peppol ID får man inte per automatik i eEkonomi utan det är något vi behöver lägga beställning på till vår VAN-operatör. GLN däremot får kund per automatik.
I framtiden är det mycket möjligt att detta kommer att tillhandahållas direkt i produkten precis som du skriver och visst skulle det vara smidigt för oss alla.
Skulle du också vilja ha ditt Peppolid ber jag dig kontakta mina duktiga kollegor på supporten så hjälper de dig gärna.
Välkommen!
/Tinna
Hej Johanna,
En kollega till mig kommer kontakta dig under dagen och hjälpa dig.
Ha en fin dag!
/Tinna
Är PEPPOL-ID känsliga uppgifter eller så komplext att ni måste ni ge individuell hjälp till var och en som får samma fråga? Jag fick precis samma fråga av en leverantör och skulle också behöva den uppgiften. Det skulle ju underlätta om uppgifterna fanns tillgängliga någonstans inom eEkonomi/AutoInvoice, en lättåtkomlig supportsida eller här i forumet.
MVH Joel Svedlund
Hej Joel,
Du vet kanske redan en del av detta men för andra som undrar så skriver jag några extra rader :).
Peppol ID är en unik adress i Peppols nätverk, precis som ett GLN. Det är alltså en e-fakturaadress. Peppol ID får man inte per automatik i eEkonomi utan det är något vi behöver lägga beställning på till vår VAN-operatör. GLN däremot får kund per automatik.
I framtiden är det mycket möjligt att detta kommer att tillhandahållas direkt i produkten precis som du skriver och visst skulle det vara smidigt för oss alla.
Skulle du också vilja ha ditt Peppolid ber jag dig kontakta mina duktiga kollegor på supporten så hjälper de dig gärna.
Välkommen!
/Tinna
Tack för tydlig förklaring, då fick jag en liten inblick i e-fakturornas outgrundliga värld.
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.