Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Valutakonto i EURO

Hur lägger jag upp ett konto i 19xx som är ett valutakonto i EURO? Insättningar och utbetalning sker endast i Euro på kontot som motsvaras av ett valutakonto i bank.

 

 

 

 

 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2024-02-13

6 SVAR 6
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Under Inställningar - Kassa- och bankkonton kan du skapa ett Nytt valutakonto. Fyll i de uppgifter som efterfrågas och ange EUR som valuta.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack. Hur gör jag motsvarande i Administration2000?
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Om du vill ha det som eget konto kan du lägga upp det under Bokföring - Kontoplan.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, fast då räknas allting om till SEK när det sker in- och utbetalningar, verkar det som. Alla transaktioner sker endast i EURO, tex det sätts in 100 EUR, och alla betalningar sker i EUR. Kontot hanterar aldrig SEK, och motsvaras av ett valutakonto i banken.
Thomas51
CHAMPION

Eftersom du har bokföringen i SEK måste även transaktionerna på eurokontot bokföras i SEK.

Per Nyquist
ANSTÄLLD

Bokföringen sker alltid i SEK, så även i eEkonomi. Det som skiljer mot om inbetalningen skulle skett i SEK är att man bokför till samma växelkurs när betalningen görs som när fakturan registrerades.