Hej!
Jag har en enskild firma och har bokfört milersättning för min bil på konto 7331, utbildningar på konto 7610 och Hälsovård på 7620.
Alla dessa poster har i deklarationen landat på R7 som gäller Anställd personal.
Jag har inga anställda.
Alla posterna gäller mig själv.
På vilka konton ska de bokföras för att inte landa i R7??
Så tacksam för svar!
Hälsningar Evelin P
Löst! Gå till lösning.
Hej
alla konton som börjar på 7 avser anställd personal.
För dina egna reskostnader finns t ex gruppen 58xx. Reskostnader där du kan lägga upp ett konto för milersättning för dig själv.
Utbildning tar du som en övrig extern kostnad på ett 69-konto, t ex 6991 Övriga externa kostnader, avdragsgilla - om utbildningen är avdragsgill, vill säga.
Hälsovård är normalt inte avdragsgill för dig själv så det blir 6992 Övriga externa kostnader, ej avdragsgilla.
Hej
alla konton som börjar på 7 avser anställd personal.
För dina egna reskostnader finns t ex gruppen 58xx. Reskostnader där du kan lägga upp ett konto för milersättning för dig själv.
Utbildning tar du som en övrig extern kostnad på ett 69-konto, t ex 6991 Övriga externa kostnader, avdragsgilla - om utbildningen är avdragsgill, vill säga.
Hälsovård är normalt inte avdragsgill för dig själv så det blir 6992 Övriga externa kostnader, ej avdragsgilla.
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.