Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

hygge_1
UTFORSKARE

Varför kan inte eEkonomi mappa ny-reggade fakturor mot ett redan inklistrat kontoutdrag?

3-5 gånger om året jobbar jag mig igenom min löpande bokföring. Mitt arbetsflöde är så här:

1. Klistra in nytt kontoutdrag från banken och kolla så att saldot stämmer med dagens datum.
2. Registra inkommande fakturor via bilderunderlag.
3. Matcha fakturor mot konotutdraget.

Tyvärrr verkar det som att eEkonomi inte har stöd för detta arbetsflöde. Även om jag registerar en leverantörsfaktura så ser programmet aldrig någon match? (Trots att belopp stämmer, osv).

Här borde väl eEkomomi vara mera dynamiskt, alltså så fort man reggar en ny leveratörsfaktura, så borde eEkonomi kolla på varje inklistrad, ej bokförd rad om den nya fakturan matchar raden?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @hygge_1 

Jag tolkar dig som att förstår att du önskar en mer automatisk matchning mellan registrerade leverantörsfakturor och inlagda kontoutdrag i Visma eEkonomi. Dock är det svårt att avgöra här via forumet varför det ej matchar bättre i ditt fall men det finns vissa kriterier som måste stämma och vi har sammanställt dessa i hjälpavsnittet Matcha bankhändelser

Upplever du att dessa kriterier är uppfyllda i ditt fall men att automatiseringen av matchningen trots det inte fungerar rekommenderar jag att du tar kontakt med vår support.

Ha en fortsatt fin dag. 

/Tinna

hygge_1
UTFORSKARE

Jag tror du missförstod mig. Matchningen funkar men bara om jag arbetar i en viss ordning. Alltså att jag har lagt in fakturorna innan jag klistrar in kontoutdraget. Detta är konsekvent så inget som supporten kan fixa? Detta måste ni fixa i mjukvaran.

Ok tack för ditt förtydligande.

Då ber vi dig att lämna även detta som ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare via knappen Feedback och förslag längst ned på sidopanelen i Visma eEkonomi. Klicka på den för att komma till förslagssidan där du trycker på knappen Lämna förslag och fyller i din feedback/förbättringsförslag i formuläret. 

/Tinna