Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

experience
UTFORSKARE

Varningsruta när man navigerar ut från en gammal bokförd lev.faktura

Hej!

En irriterande "feature" i ert program är att när jag är inne och tittar (utan att editera) en gammal redan bokförd leverantörsfaktura och navigerar ut från leverantörsfakturan (t.ex. klickar mig vidare i menyn eller "bakåt"-knappen) då kommer varning upp: "Om du lämnar sidan går alla dina inmatade uppgifter förlorade."

Den rutan är onödig och bara irriterande när jag inte kan editera en gammal redan bokförd leverantörsfaktura. Ni bör därför se över koden för varningsrutan och i 1:a hand sluta varna för gamla redan bokförda levfakturor som era kunder bara tittar på alternativt i 2:a hand bara varna mig som kund om jag faktiskt har en pågående editering. Alltså även om jag kikar på ett utkast och inte ändrar något får jag ju upp varningen nu trots att jag inte riskerar att förlora något när jag navigerar bort eftersom jag bara kikar.

Nackdelen med koden så som ni har den idag, är att jag som kund potentiellt kan bli orolig "vad är det jag råkat göra nu - med denna gamla bokförda lev.faktura" eftersom ert system varnar att ändringar riskerar att gå förlorade. (Vilka ändringar då - kan någon av era kunder tänka.)

Hoppas ni vill åtgärda detta! 🙂 

4 SVAR 4
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej experience och tack för bra input!

Jag gör om din fråga så den ligger som en idé som vi kommer att kika vidare på. Vi återkopplar till dig framöver i tråden med status och besked om detta.

God fortsättning!

/Tinne

Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej igen experience!

Jag var visst lite snabb igår när jag skickade iväg ditt inlägg som en idé. Vi har gått igenom din tråd en vända till och försökt återskapa ditt scenario. Det ska nämligen inte visas en varningsruta när du bara går in ohc tittar på en redan bokförd leverantörsfaktura.

När jag testade att gå in i en redan bokförd leverantörsfaktura utan att redigera den så fick jag inte upp den varningsrutan du får upp.

Vi skulle behöva koppla upp oss med dig i ditt program för att kunna undersöka detta närmre. Vi har tyvärr ingen möjlighet att göra detta från forumet, så jag skulle vilja be dig att kontakta mina duktiga kollegor på supporten för fortsatt felsökning i den kanalen.

/Tinne

Hej Tinne!

Jag får upp så på alla leverantörsfakturor och jag använder senaste versionen av Chrome som webbläsare.

Om du har ett testföretag med kontantmetoden + saknar bankkoppling (manuella banktransaktioner) och går in på en leverantörsfaktura och sedan klickar ut, antingen i menyn till vänster eller med bakåt-knappen i webbläsaren så får jag upp det varje gång. Varit så under flera år, så det är inget ni introducerat nytt.

Jag hinner tyvärr inte koppla upp mig då jag har alldeles för mycket eget IT-arbete men om tråden ligger kvar här kanske någon annan med samma problem har mer tid tillgängligt och kan bistå. Annars borde era testare eller testledare kunna återskapa detta genom liknande företag som mitt är uppsatt. 

Hej experience!

Tack för att du förtydligar. Vi vill såklart hjälpa dig på bästa sätt så att du inte ska behöva lägga ner mer tid än nödvändigt. Utifrån de frågor du har ställt så bedömer jag att de är av en sådan karaktär att vi behöver kontakta dig via telefon för att kunna se vad som vad som har hänt i ditt program och vilka inställningar som är gjorda. Det skulle hjälpa oss att bättre komma vidare i vår felsökning så att vi kan hjälpa dig och eventuella andra kunder som upplever samma på bästa sätt. 

Jag har därför bett en kollega att kontakta dig så att vi tillsammans kan se till att du kan komma vidare och arbeta effektivt i ditt program. 

Hoppas detta hjälper dig i din fråga. Du är självklart välkommen att återkomma i tråden om du har några frågor under tiden.

/Tinne