Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Varor till försäljning

Ibland har jag summor som jag vill kunna fakturera en kund utan att skapa en artikel, vilket jag fått veta att det inte går. Jag får bl.a författarersättning från ett förlag 2 ggr/år och varje gång är det olika summor. Måsta jag skapa en ny artikel för varje ersättning då jag får underlaget från förlaget? Förlaget skickar underlag och jag skickar fakturan till dem.

Händer även att jag säljer flera artiklar till en kund som vill ha något speciellt som jag har över (som inte är inlagd som en artikel), måste jag då skriva en handskriven faktura på denna varan?

4 SVAR 4
Pacsac
CHAMPION

på artikeln så lägger du in kontering och momssats för att det skall bli rätt i bokföringen.

Om det du skall fakturera är av samma karaktär och moms så kan du en artikel, t.ex. "A"  och när du lägger den på fakturan kan du där ändra pris och text (nästan) som du vill

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för hjälpen, visste inte att jag kunde ändra priset på varan efter jag hade skapat varan.

Är själv ny och försöker komma igång och sätta upp systemet.
Som jag förstår det och kommer använda det då jag fakturerar timmar till olika pris är att jag lägger
upp en artikel och sedan kan man ju fritt ändra i benämning och pris. Då behöver du inte skapa olika artiklar

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för ditt svar, var värdefullt för mig. Visste inte att jag kunde ändra priset på en vara som jag redan hade skapat och använt i tidigare fakturor.