Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

LarissaF
UTFORSKARE

Verifikations nummer på kundfakturalistan

Hej, hur kan jag få verifikationsnummer bli utskriven på kundfakturalistan? Alla fakturor är redan betalda och bokförda. 

LarissaF_0-1677332849495.png

Tack för hjälpen 

MVH//Larissa

4 SVAR 4
Khedron Wilk
CHAMPION

Hmm, jag undrar om det inte är någon form av bugg/fel. Jag får ut verifikationsnr på min rapport. Kanske ta det med supporten på måndag?

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @LarissaF 

Tack för att du hör av dig till oss. 

Här rekommenderar även jag att du slår en signal till mina kunniga kollegor på supporten så ska vi titta på det. 

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna

OK, tack. 

Efter kontakt med support, jag har fått förklaring att det beror på faktureringsmetoden. Eftersom vi använder kontantprincipen och inte fakturaprincipen, därför ser vi inte verifikationsnummer. 

Jag skulle önska att utveklingsavdelning hos Visma eEkonomi  finner ett sätt att koppla verifikationsnummer efter att faktura är betald och får verifikationsnummer med i rapporten. Det skulle underlätta för uppföljning och dokumentation. De flesta samfälligheter använder kontantprincipen och det borde finnas många kunder som får nytta av detta. 

MVH//Larissa

Hej @LarissaF 

Tack för att du återkopplade till oss. 

Förstår att det skulle förtydliga för er som bokför enligt kontaktmetoden. Om du inte redan har gjort det så får du gärna lämna ditt önskemål direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi. 

I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet. 

//Tinna