We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
Visa verifikationsnumret vid bokföring av betalningar på leverantörsfakturor - eEkonomi
Det är snabbt och effektivt att bokföra betalning av leverantörsfakturor. Men jag saknar en enkel funktion. Jag har alltid en kopia av fakturan framför mig när jag klickar på knappen "Bokför". Sedan ska jag skriva verifikationsnumret på kopian och attestera. Men för att få se verifikationsnumret måste jag klicka en extra gång på skärmen. Jag önskar att verifikationsnumret kvitteras direkt efter att jag klickat på "Bokför" UTAN att jag måste klicka en extra gång.
Hej Lars, Om du tittar högst upp i bilden så kommer det en flagga med ver.nummer när du "bokför". Den syns tillräckligt länge för att du ska hinna skriva numret på fakturan.
Nej, det gör det inte! Det är i en helt annan situation än jag beskrivit som den dyker upp. Har kollat ett flertal gånger och det visas inte något ver.nr. Jag väntar på ett svar från Visma!
Jag beskriver vad som händer när man har bilden med banktransaktioner och klickar på bokför. Då händer inget annat än att ordet Bokför byts mot Bokförd. Ingen info om ver.nr.