Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Lars R
MEDLEM

Visa verifikationsnumret vid bokföring av betalningar på leverantörsfakturor - eEkonomi

Det är snabbt och effektivt att bokföra betalning av leverantörsfakturor. Men jag saknar en enkel funktion.
Jag har alltid en kopia av fakturan framför mig när jag klickar på knappen "Bokför". Sedan ska jag skriva verifikationsnumret på kopian och attestera.
Men för att få se verifikationsnumret måste jag klicka en extra gång på skärmen.
Jag önskar att verifikationsnumret kvitteras direkt efter att jag klickat på "Bokför" UTAN att jag måste klicka en extra gång.
6 SVAR 6
KenArd
CHAMPION

Hej Lars,
Om du tittar högst upp i bilden så kommer det en flagga med ver.nummer när du "bokför".
Den syns tillräckligt länge för att du ska hinna skriva numret på fakturan.

MVH

Kenneth

Nej, det gör det inte! Det är i en helt annan situation än jag beskrivit som den dyker upp. Har kollat ett flertal gånger och det visas inte något ver.nr.
Jag väntar på ett svar från Visma!
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej Lars!

När du registrerar betalningen får du upp en Notifiering längst upp, som Kenneth nämner.

Eller är det vid något annat skede som du vill ha upplysningen?

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Jag beskriver vad som händer när man har bilden med banktransaktioner och klickar på bokför. Då händer inget annat än att ordet Bokför byts mot Bokförd. Ingen info om ver.nr.

Okej då är jag med!
Det dyker upp en Notifiering även under Kassa- och bankhändelser.
Gå gärna in i tråden Verifikationer för avstämda händelser och notiser om bankhändelser att stämma av - Visma eEkonomi och lämna en kommentar!

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Jag får definitivt inte någon notifiering i läget. Men jag har nu lagt in min kommentar i tråden du hänvisar till.