Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

loppis
MEDLEM

Visma Lager : Artikelgrupp följer ej med vid .csv export / import

Hej,

 

jag har precis börjat använda Visma lager, och då jag hittills skött mitt lager i annan mjukvara är jag helt beroende av csv import/export av varor. Det fungerar bra förutom att, så vitt jag förstår, artikelgruppen ej följer med vid import/export.

 

Jag har nästan 10.000 varor i mitt sortiment och är helt beroende av att dela upp dessa i olika artikelgrupper. I nuläget får jag gå in på varje produkt manuellt och ställa in artikelgrupp, det måste väl finnas ett bättre sätt?

 

Mvh

Peter

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Peter!

 

I dagsläget finns det ingen funktion för att massuppdatera artiklar i Visma eEkonomi Smart.

Under Inställningar - Artikelgrupper kan du antingen skapa en ny artikelgrupp och lägga till artiklar, eller så kan du gå in på en befintlig och lägga till artiklar.

 

I varianten Visma eEkonomi Pro har du däremot möjlighet att hantera flera artiklar samtidigt, så om du arbetar mycket med lager och artiklar kanske det skulle vara av intresse avv uppgradera till den varianten? Om du vill ha ytterligare info kan du läsa mer om Visma eEkonomi Pro på vår hemsida eller så har du också möjlighet att prata med våra duktiga säljare per telefon.

 

Återkom gärna om det dyker upp några andra funderingar.

Önskar dig en fin kväll!

/Tinne