Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Michael17
NY MEDLEM

Visma Scanner app - lyckas ej logga in

Hej,
Jag kör VISMA eEkonomi och såg möjligheten att ladda ner app på iOS (iphone) för att kunna fotografera kvitton etc. Efter nerladdningen får jag välja vilken appl jag kör (eEkonomi) och blir sedan promptad för inloggning.

Efter att jag matar in anv namn och lösenord jag anv i eEkonomi så får jag felmeddelandet att jag inte har tillgång till tjänsten.
Måste den beställas? kostar den extra? Hittar ej sådan info på er hemsida.

MVH Michael
2 GODKÄNDA SVAR

Hej, jag har precis samma problem, kan du hjälpa mig med? 

Mvh Alexander 

Visa lösning i originalinlägg

Hej Richard86!

 

Jag har nu återaktiverat Visma Scanner, om du loggar ut och in igen så bör du se tjänsten i Visma Online.

Återkom om det fortfarande inte fungerar.

 

Ha en fin dag!

/Tinne

Visa lösning i originalinlägg

50 SVAR 50
Henrik_Nin
NY MEDLEM

Hej Michael

Antagligen är inte Scanner ikryssat. För att lägga till Scanner går du till vismapscs och loggar in.
Välj därefter användare uppe till höger och klicka på den användare som du vill ge tillgång till Scanner. Därefter klickar du under kompletterande tjänster i Scanner. 

Appen kostar ingenting extra!

Mvh
Henrik Ninov
Michael17
NY MEDLEM

Hej Henrik,

Jag hittar inget scanner val under användare. Hittar bara eEkonomi smart, kreditupplysning, sms och backup.

Vad kan vara fel? Begränsning vilken enhet jag får jobba ifrån? De som syns är en ipad och PC men ej iphone.

Mvh Michael.
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej Michael! 

Jag har nu aktiverat Visma Scanner på ditt företag, så det ska fungera finfint för dig att logga in i appen.
Återkoppla gärna hur det gick! 

Hej, jag har precis samma problem, kan du hjälpa mig med? 

Mvh Alexander 

Hej Alexander! 

Nu har du också tillgång till Visma Scanner 🙂 

Tackar och bugar! 🙂 

Her precis samma problem med activering av scanner
Michael17
NY MEDLEM

Tack nu gick det bra! Mvh Michael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vänligen kör en koll på alla era kunder som har e-ekonomi, jag har ej heller scanner som ett val....aktivera alla, tack.

Stefan 
Cecilia Towner
APPLICATION SPECIALIST

Hej Stefan,

Nu ska det fungera för er också!

/Cecilia

Hej!
Samma problem här. Kan ni aktivera mig också?
Mvh Johanna

Hej Johanna!

Nu har jag aktiverat Visma Scanner på ditt företag.

@Stefan, sedan en tid tillbaka aktiveras nya kunder automatiskt, men vi har ingen möjlighet att lösa detta på äldre kunder. Men vi hjälper gärna till här.

Samma för mig, vg aktivera Scanner snarast! 

Hej Jeanette, 

Scanner ska vara aktiverat på ditt företag från den 1/3. Hör gärna av dig om det inte skulle fungera för dig så får vi kika vidare på det. 

/Theodor 

Jag kan inte heller så aktivera mig med.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Även jag har problem med inloggningen på scanner! hittar inte vart jag aktiverar de?
Mvh Johan Ryftenius 

Hej SofiH och Ryffe! 

Jag har nu aktiverat Visma Scanner till era företag 🙂 

Hej,

Jag kan inte logga in på scanner-appen längre. Behörigheter och lösenord är korrekt.

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning,,
Nicklas
Teresia1
NY MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Kan ej logga in på Scanner appen använder Visma E-ekonomi smart.

Hej tänkte prova scanner appen så jag kan få in kvitton till bokföringen. Men när jag laddat ned appen så kommer jag inte in med mitt användarnamn och lösenord. Har kollat att scanner möjligheten är ikryssad, som vissa andra haft problem med, men vad annars kan det vara för problem?
Cecilia Towner
APPLICATION SPECIALIST

Hej Teresia och Nicklas,

Får ni något felmeddelande i appen när ni försöker logga in eller vad händer?
Vet ni vilken version av appen ni har? Den senaste är version 2.9
Om ni inte har den så uppdatera gärna först.
Vad använder ni för telefon? Jag har själv iPhone och har inga problem med den.

Återkom gärna med mer info.

Ha en trevlig midsommarhelg!
/Cecilia