Jag har laddat ner appen Visma Scanner och kopplat den till Visma Administration.
Nu vill jag ha en e-postadress att vidarebefordra fakturorna till. Vad jag kan läsa mig till så hittar man den e-postadressen under inställningar i Scanner-appen. Dock hittar jag inte var inställningarna finns?
Löst! Gå till lösning.
De tre prickarna (en ellipsis) uppe i vänstra hörnet?
Hej @AdamOhlssons
Har det löst sig för dig? Om inte så finns det lite mer detaljerade instruktioner i hjälpavsnittet Läs in bildunderlag under rubriken Mejla underlag till appen för överföring till Visma eEkonomi Smart.
Kanske kan det hjälpa dig?
/Tinna
Hej,
Nej tyvärr har det inte löst sig. Som jag förstått det har man tagit bort funktionen att generera en e-postadress, vilket då gör det hela väldigt omständigt för mig.
Märkligt, jag har exakt samma version av Scanner-appen och under Version har jag Inställningar som ger mig en ny skärm med bland annat e-postadress.
Hej igen @AdamOhlssons
Slå gärna en signal till supporten så får vi hjälpa dig i den kanalen istället. Det bör som sagt fungera som Khedron skriver.
/Tinna
Pratade med supporten och de sa att man inte längre kan få en genererad e-post att skicka sina fakturor till, utan man måste scanna likt man gör med fysiska kvitton etc.
Hej @AdamOhlssons
Vi gjorde en förändring kring detta som sedan backades så därav blev det lite rörigt. Om du går in under Inställningar precis som Khedron skriver så ska du se epostadressen. Testade precis själv och har stämt av svaret med våra produktspecialister.
Får du inte det att fungera behöver du ringa supporten igen och hänvisa till forumtråden.
/Tinna
Funkar tydligen bara för "gamla" kunder som använt scanner-appen innan den 1/11. För nya så har man tagit bort den funktionen. Väldigt synd!
Godmorgon @AdamOhlssons
Jag är inte riktigt redo att släppa detta så jag hoppas du vill göra ytterligare ett försök 🙂
Som jag har uppfattat det så om du väljer Visma Administration och sedan loggar in så saknas inställningar. Mot Visma Administration kommer ingen ny e-postadress att genereras, men för kunder som har kvar e-postadressen sedan tidigare kommer den fortsatt att fungera.
Om du loggar ut, loggar in igen och väljer Visma eEkonomi så kommer Inställningar och sedan e-postadress att dyka upp.
Det går inte att se i inloggat läge vilket program du valt att koppla emot.
Hoppas detta funkar för dig.
/Tinna
Godmorgon!
Stort tack, nu funkar det! 🙂
Kommer underlätta enormt!
Underbart! Tack för att du meddelande mig 🙂
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.