Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Nashaat
UTFORSKARE

Visma höjer priserna igen - dags att säga stopp!

Visma, det räcker nu!

Nyligen har vi fått beskedet att de som sitter högst upp på Visma vill börja ta betalt för varje underlag som skickas via appen Visma Scanner till Visma eEkonomi. Visma Scanner har en unik mejladress, och varje mejl med underlag kommer att kosta tre kronor.

För en person som jag, som skickar ungefär 30-50 mejl per dag, innebär det en kostnad på 150 kronor per dag bara för att skicka underlag till Visma eEkonomi.

Visma har en vana att höja priser med små små belopp, så att vi inte märker hur mycket det blir till slut. Men nu räcker det!

Vi är många som är trötta på Vismas prisökningar. Det är dags att vi sätter ner foten och säger nej. Annars kommer jag, och många andra, att flytta till ett annat bokföringsprogram.

Tillsammans kan vi visa Visma att vi inte accepterar den här nya avgiften!

2 SVAR 2
Hilda Kidell
APPLICATION SPECIALIST

Hej!

Underlagen från scanneradressen kommer från och med 1:e november att tolkas. Det innebär att eEkonomi hjälper till och fyller i information från underlaget åt dig, direkt in i systemet! Detta för att spara tid och framför allt skapa ett bättre arbetsflöde med än mer automatiserad bokföring. I samband med att detta tillkommer till tjänsten så blir det en prisändring. Tanken med funktionen i sig är att skicka in underlag som ska bokföras där vi har stort fokus på att tolka och automatisera flödet.

Detta är ett av många alternativ för att få in underlag i Visma eEkonomi, dra och släpp funktionen direkt i programmet finns fortfarande kvar som ett kostnadsfritt alternativ och möjligheten att fota underlaget via scannerappen finns fortfarande kvar och är gratis!

När det gäller prisjustering generellt så ser varje år över våra priser och gör prisjusteringar bland annat utifrån värdet på vårt erbjudande, marknaden & inflation.

Denna höjningen gör det möjligt för oss att fortsätta tillhandahålla bra service, utveckla våra produkter & tjänster med nya smarta funktioner som ger dig som kund mer värde i din produkt/tjänst.Vi strävar alltid efter att vara så konkurrenskraftiga som möjligt i vår prissättning och vi hoppas du tycker att enkelheten och värdet i våra produkter/tjänster ryms inom den prisjusteringen.

/Hilda

Nashaat
UTFORSKARE

Hej Hilda,

Tack för ditt svar. Jag uppskattar att du tar dig tid att besvara mina frågor.

Jag vill dock påpeka att funktionen att skicka underlag via Visma Scanner inte är ny. Den har funnits tillgänglig under en längre tid och utgjorde en av de avgörande faktorerna i mitt val av Visma som bokförings program.

Det nya momentet är att Visma nu vill införa en avgift för varje underlag som skickas via Scanner. För mig, och många andra som använder denna funktion regelbundet, innebär detta en betydande kostnadsökning. Som jag nämnde tidigare skickar jag dagligen mellan 30 och 50 underlag, vilket innebär en avgift på 150 kr per dag. Att betala en sådan summa enbart för denna tjänst är inte ekonomiskt rimligt.

Jag kontaktade er support för att diskutera saken med en ansvarig person och förmedla min oro. Tyvärr möttes jag av en kundtjänst medarbetare som inte visade någon större förståelse för min situation eller mina bekymmer. De verkade inte bry sig om huruvida jag skulle välja att byta bokförings program eller inte.

Jag vill starkt betona att jag inte accepterar den nya avgiften för Visma Scanner. Jag uppmanar er att noggrant överväga detta beslut och dess potentiella effekter på era kunder. Att införa denna avgift riskerar att driva bort lojala kunder som jag och tvinga oss att söka alternativa lösningar.

Jag hoppas att ni tar mina synpunkter på allvar och återkommer med en revidering av avgifts policyn för Visma Scanner.

Med vänliga hälsningar,

Mvh, Nashaat.