Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

L8Larsson1
UTFORSKARE

backa en leverantörsfaktura

Hej, 
Jag har registrera en faktura med ett felaktigt belopp 990 kr istället för 99 kr. Till råga på allt har jag också registrerat en automatisk betalning på 99 kr på fakturan. Alltså har jag ett belopp på 891 kr som står som förfallet.

 

Jag vill ta bort betalningen, kreditera fakturan och registrera den på nytt, och sedan registrera betalning. Hur gör jag?

8 SVAR 8

Hej!

 

Börja med att leta upp betalningen under kassa- och bankhändelser. Klicka på raden och ångra matchning.

 

Därefter letar du upp den obetalda leverantörsfakturan på 990 kr och då kan du ångra den fakturan.

 

Sen kan du börja om från början 🙂

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Hej, 
ja det verkar ju rimligt, men just på den transaktionen kan jag inte backa matchningen. 

 

2019-11-11_10-03-24.jpg

 

Kan det vara så att perioden är låst redan?

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Nepp. 

Det finns transaktioner som är äldre som går att backa.

Ja, det verkar märkligt... Då kan jag nog inte hjälpa dig om jag inte är uppkopplad på ditt program. Lättast kanske om du ringer supporten. Det finns nog en förklaring och en inställning nånstans som de kan se.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Hej igen!

 

Vill bara tala om att jag troligen hittat varför det inte går att ångra transaktionen. Hade en kund nu som jag hade samma problem på. Jag gissar att du en gång korrigerat den verifikationen och då går det inte att ångra den.

 

Ingen hjälp i detta läge men du får nog göra en delkreditering istället på 891 kr och kvitta mot resten av fakturan.

 

Mvh

Lovisa

 

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, 

ja det stämmer. Det kanske jag skulle sagt. 

 

Plus att jag försökte ångra det - så det är minst sagt en soppa! Det gäller minst sagt att vara vaken. 
Gör en delkreditering och försöker få rätt på det. 

Tack för ditt engagemang!

Råkade visst vara inloggad som min kund. Bra Flyt och L8Larsson är samma person bakom tangenterna - ifall du tycker det är konstigt att någon annan svarade... 😖