Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej, jag undrar hur funktionen kring kopplingen av personnummer till folkbokföringen fungerar.Vi har medlemmar (kunder) registrerade i eEkonomi och har registrerat de med personnummer och därmed hämtat adressen från folkbokföringen vilket är smidigt och bra.Men vi har nu upptäckt att om en person byter adress så uppdateras inte adressuppgiften i Visma. Ifall vi däremot går in på kunden och söker på personnumret igen så blir det uppdaterat.Är kopplingen till folkbokföringen endast manuell, eller är det tänkt att det automatiskt ska uppdateras?/Tomas
Supportens mailsvar efter samtal och vidare felsökning, ifall någon annan får liknande problem:"Anledningen till att adressen ändrats i eEkonomi är för att din gamla adressen varit inlagd i Visma Online, när du sedan aktiverat Visma Lön Direkt så har programmet hämtat de uppgifterna som finns registrerade hos oss.Adressen uppdateras alltså bara när man köprt till en ny del i programmet och aldrig annars. I och med att adressen ligger rätt i Visma Online nu så ska inte detta ske igen."Eftersom det flera gånger under samtalet sades att Visma inte ändrar i mina företagsinställningar och jag anser att det är direkt felaktigt att göra det så skickade jag en följdfråga för att få reda på om det är tänkt att fungera så här. Jag blev inte mycket klokare av svaret:"Tack för din feedback. Vi vill klargöra att adressändringar inte sker automatiskt. Den förändring du upplevt berodde på aktiveringen av en ny modul i systemet och inte en manuell ändring från vår sida.Vi tar dina synpunkter på allvar och kommer att se över våra processer för att undvika liknande händelser i framtiden. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra våra tjänster och din input är viktig i det arbetet."
Tack, jag hade råkat fälla in fliken med bildunderlag så jag inte såg den och det var därför jag inte fick ihop det.
Hej!Alla betalningar som sker via banken SKA bokföras under Kassa- och bankhändelser. Gå dit och om du har bankkoppling så kommer alla händelser ligga här och då väljer du matcha mot betalning av kund- eller levfaktura och så väljer du korrekt faktura som blivit betald.
Varför är det så krångligt att få fram mailadressen dit man skall skicka underlag till i eEkonomiappen? Finns mailadressen att hitta på webben? Finns det något lättare sätt än att gå denna krångliga väg i appen?I Visma scanner appen är det lättare, men nu vill jag använda eEkonomiappen.
Genvägar