Jag har hittills använt mig av fältet "Egen anteckning" för att löpande redovisa vad för arbete jag utfört på ett visst projekt, använder ingen text på "Fakturatext".
Jag skapar en PDF-rapport it eEkonomi Tid för perioden på valt projekt som jag bifogar som bilaga till kund genom att klicka fram "Pratbubblan" på varje registrering innan rapporten skapas.
När jag sedan skapar underlaget och för över till eEkonomi så brukade totala antalet timmar och utlägg att redovisas på fakturan. Detta verkar ha ändrats nyligen, för nu så får jag rader på fakturan för varje registrering som utförts ?!!.
Detta blir inte bra då jag måste radera kanske 30 rader på fakturan och ändra antalet timmar till det totala innan jag kan skicka den..
Med vänlig hälsning,
Jörgen
Löst! Gå till lösning.
Hej Jörgen!
För att tidsregistreringar inte ska delas upp på flera rader på fakturaunderlaget i Visma eEkonomi så behöver registreringarna vara identiska gällande Kund, Projekt och Aktivitet . Vi har däremot haft ett fel angående detta under förra veckan som nu ska vara löst, funderar på om det kan vara detta som gjort att du fått flera rader på din kundfaktura?
Eller om du dubbelkollar så att tidregistreringarna är identiska enligt ovan.
Utläggsregistreringar får en rad per registrering på fakturan så varje utlägg kan redovisas till din kund.
Om problemet kvarstår med ovan i åtanke så är du varmt välkommen att kontakta oss på supporten via chatt eller telefon så felsöker vi vidare.
Ha en fin dag och kommande helg!
/My
Hej !
Jag har Kund, Projekt och Aktivitet lika, det enda som inte är lika på varje registrering är den egna anteckningen.
Jag få testa detta i slutet på månaden när jag gör nästa överföring och se om det fungerar då.
Mvh
Jörgen
Det fungerade perfekt denna gång 🙂
..JL
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.