1. Stämmer alldeles utmärkt!
2. Ja, ni har obegränsat med licenser. Ni måste dock lägga till dem själva, eftersom programmet kommer i sin grund med enbart en. Ni lägger till licenser under
Mina tjänster - Användare, inne på hemsidan. Redigerar ni en användare där och ger dem tillgång till eEKonomi, så läggs det automatiskt till en licens. Osäker på om det står att det kostar där (om vi anpassat scenariot till kundnummer för föreningar), men står det att det kostar så kan du bara klicka förbi det eftersom det inte är aktuellt för föreningar som sagt. Det ligger inlagt på ditt kundnummer att du inte ska debiteras för dina licenser.
Användaren som läggs till för tjänsten får i detta läget direkt full behörighet, vilken dock senare kan regleras av administratören under
Inställningar - Användare, inne i tjänsten. Man kan t ex sätta enbart läsbehörighet på någon, enbart försäljningsbehörighet på en annan, o s v.
3. Filen måste vara uppställt enligt eEkonomis mall. Jag brukar rekommendera att man lägger upp en kund i eEkonomi, som man sedan exporterar ut under
Inställningar - Import och export - Import och export av kundregister. Då får du en korrekt uppställd fil, i vilken du bara kan klippa in ditt kundregister för att sedan importera den igen. Du kan läsa mer om kundimporter
här.
4. Tyvärr finns ingen sådan funktion i programmet idag, däremot går det säkerligen att få till med en integration till någon av våra
partners, som ett tillval. Vill du diskutera de integrationer som finns till programmet vidare, får du gärna slå vår partneravdelning en signal (se nummer på länken ovan). Jag har lite för dåligt koll på allt som finns för att ta det här känner jag. Det mesta brukar dock att få till på ett eller annat sätt:)
/Karl