Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

eEkonomi arbetar otroligt långsamt, matchningar uteblir

Sitter och jobbar i eEkonomi och systemet är segt, muspekaren följer inte alls med, bild underlagen matchas efter 4-5 sekunder. Matchningar i banklistan görs knappt trots att bankpost heter ex "Circle K" med beloppet 1 103 kr matchas inte trots att fakturan heter likadant. 

 

Dessutom matchas bilder med datum 30/4 (ex) före bilder med datum 3/4 fast de har samma belopp och bank händelsen är 3/4. Är man inte på sin vakt kopplar man fel bild till fel händelse. Varför gör systemet så? Vore tacksamt om en händelse 3/4 inte matchas mot ett kvitto 30/4.... 

Fler som har samma problem? Detta har pågått till och från hela våren tycker jag och överväger snart att byta till annat system faktiskt. 


7 SVAR 7
AnnicaL
CHAMPION

Tyvärr måste jag hålla med - det är alldeles för segt numera! 

Karolina2
MEDLEM

Ja men absolut är det segt och konstigt i systemet, så som du säger med bildkopplingar och annat. Jag har enbart haft problem med Visma e-ekonomi sedan vi bytte till det vid årsskiftet. Byte blir det absolut.

paul mwasa
UTFORSKARE

Jag håller med fullständigt med ovan skribenter. jag har kommit fram till att har gjort misstag som flyttat över kunder till visma online. detta har kostat mig betydligt mer i form av nedlagd tid som inte är rimlig att överlåta till mina kunder. 

max 1,5h i systemet tar det innan jag måste öppna ett nytt fönster och logga in igen eftersom visman börja och tugga då. 

Det spelar ingen roll om jag kopplar internet direkt i väggen istället för wifi eller om jag byter webläsare och kör i hemligt fönster utan kakor.

 

helt klart det mest störande systemet jag haft!

paul mwasa
UTFORSKARE

Dessutom har de ingen lösning på varför de tvingar mig att bokföra momsrapporterna på kontot 2650 oavsett om jag har en skuld eller fordran. fatta att jag vid varje moms måste göra en manuell verifikation där jag byter från 2650 till 1650. sen om det blir en momsrättelse ett halvår efteråt, lycka till och hålla dessa saker i huvve då. återigen merkostnader till följd av visman.

 

sen fattar jag inte varför jag hos vissa kunder kan se kontosaldo efter jag lagt in beloppet och vissa inte. 

Karolina2
MEDLEM

Håller med dig! Har man lite mer avancerad bokföring eller något som inte är + eller minus så är funktionaliteten och flexibiliteten katastrofal. Bara det att det inte går att bunta ihop leverantörsbetalningar i filer eller rapporter som matchar kontoutdraget är ju kasst. Eller om man har en inbetalning på banken som består av olika saker så går det inte att bokföra den i ett svep utan man måste dela upp den.  För att inta tala om när man kontaktar supporten och har en fråga om kanske factoring eller filimport. I förrgår var telefonkön 4 timmar.  Visma har definitivt inte förenklat och effektiviserat hos vårt bolag, bara kostat tid och pengar. Och när jag importerar en lönefil från ett program så kan jag inte ta bort bankhändelsen för utbetalningen!!! Då måste jag maila och begära att den ska tas bort, för det fattar inte systemet att lönefilen som jag importerat redan har bokfört löneutbetalningen från kontot. Har någon sett en lösning på det så säg gärna till. Och automatisk kreditering av debetfakturor om man använder funktionen att hantera flera leverantörsfakturor!! Bara när du väljer att ta fakturorna en och en så du får en fråga om du vill använda en kredit... Som sagt, om någon av er har löst ovanstående, skriv gärna hur ni gjort.

Ett litet svar - du kan matcha bankhändelsen med lönebetalning mot den redan importerade verifikationen.

Allt annat håller jag med om! 

Tack för tips 🙂 Jag ska kolla det nu när jag kör lönen denna gången. Men jag tror att det faller på att den importerade SIE-filen inte hamnar som en importerad verifikation, för den är ju slutkonterad mot 1930 för själva banktransaktionen. Den ligger liksom som en klar verifikation. Förra gången struntade jag i att maila supporten, bokade den som betalning mot kassan och sedan motkontering. Jättesmidigt...Men nu ska jag leta efter den som importerad och se om det funkar bättre.