Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lindblom
MEDLEM

eEkonomi bytte till 9 månader gammal address

Jag upptäckte precis att eEkonomi skrivit ut min gamla adress på senaste fakturan. Vid närmare koll så har programmet bytt tillbaka tlll min sedan 9 månader utbytta adress under företagsinställningar. Kanske en bugg som har att göra med övergång till 'Lön direkt' i slutet av mars då jag inte betalat ut lön på ett tag!? Någon mer som stött på detta?

 

Det här är den andra buggen som direkt påverkar min bokföring/fakturering som jag upptäckt senaste året, känns inte så förtroendeingivande.

 

 

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Lindblom 

Tack för att du hör av dig till oss i forumet. 

 

För att vi ska kunna undersöka detta vidare behöver du slå en signal till supporten. Jag har inte fått in någon annan likande fråga i forumet men vi ska självklart noga utreda varför det har uppstått. 

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna

Lindblom
MEDLEM

Supportens mailsvar efter samtal och vidare felsökning, ifall någon annan får liknande problem:


"Anledningen till att adressen ändrats i eEkonomi är för att din gamla adressen varit inlagd i Visma Online, när du sedan aktiverat Visma Lön Direkt så har programmet hämtat de uppgifterna som finns registrerade hos oss.

Adressen uppdateras alltså bara när man köprt till en ny del i programmet och aldrig annars. I och med att adressen ligger rätt i Visma Online nu så ska inte detta ske igen."

 

Eftersom det flera gånger under samtalet sades att Visma inte ändrar i mina företagsinställningar och jag anser att det är direkt felaktigt att göra det så skickade jag en följdfråga för att få reda på om det är tänkt att fungera så här. Jag blev inte mycket klokare av svaret:

 

"Tack för din feedback. Vi vill klargöra att adressändringar inte sker automatiskt. Den förändring du upplevt berodde på aktiveringen av en ny modul i systemet och inte en manuell ändring från vår sida.
Vi tar dina synpunkter på allvar och kommer att se över våra processer för att undvika liknande händelser i framtiden. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra våra tjänster och din input är viktig i det arbetet."