Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Joakim2
MEDLEM

eEkonomi känner inte av redan registrerade lev.fakturor

Man kan alltså registrera samma faktura flera gånger utan att programmet som innan säger ifrån. Detta har fungerat innan men inte längre.

5 SVAR 5
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 
 

Registrerar du en leverantörsfaktura med samma lev.fakturanummer som en tidigare faktura ska du få ett meddelande om detta i programmet. Jag testade att återskapa det hos mig och meddelandet En faktura med samma nummer finns redan registrerad kommer upp på fakturan. Du kan såklart fortsätta arbeta på leverantörsfakturan och bokföra denna ändå men varningen ska dyka upp. 


Får du inte detta meddelandet på fakturan trotts att fakturanumret tidigare använts får du gärna höra av dig till oss igen. Lättast är om du kontaktar oss på supporten via telefon och chatt, så kan vi på det viset se vad som går snett i ditt Visma eEkonomi. 

Ha en fin dag! 
/My 

Jag har råkat ut för samma sak idag, då 3 st fakturor blev dubbelbokförda pga att numret inte kändes igen. Alla var inskannade och tolkades av programmet. 

Så nåt fel har det blivit...

Jag kan visa Visma i ett flöde om de kopplar upp sig med TeamViewer, gång på gång läggs fakturan upp som dubblett. 

Hej på er @AnnicaL och @Joakim2

Så ska det precis som ni skriver inte vara, men jag har svårt att återskapa problemet hos mig. När problemet uppstår eller om ni har aktuella fakturor detta sker på så är ni varmt välkomna att kontakta oss på supporten via chatt eller telefon när det passar er, då kommer vi kunna kika direkt i ert program och se efter vad som går snett. 

Ha en fortsatt fin fredag! 
/My 
 

Nu har supporten varit uppkopplade mot min och lägger upp ett ärende för att utreda varför det inte fungerar. I mitt fall är det tolkning av pdf-fakturor men även om man manuellt tar bort del av fakturanumret och lägger in manuellt känner pgm inte igen att det numret redan är använt. 

Hoppas på en lösning när teknikerna har grävt vidare!