Gott nytt år! Skickade 540 fakturor för medlemsavgifter varav 380 gick på Kivra. Är ny med detta men det känns bra! Dock fick jag kommentar/felanmälan från en medlem vars faktura kom in på hans frus Kivra. Verifierade att bara han står som medlem. Detta är väl galet??
Jovan
Hejsan och gott nytt år!
Tack för din fråga. För att kunna skicka faktura via Kivra krävs det att du har lagt in antingen e-postadress eller personnummer på din medlem. Jag misstänker att det som har hänt här är att de registrerat hans frus mejladress för hans medlemsskap hos er, och att ni inte har lagt in ett personnummer i eEkonomi. Om detta stämmer är det enkelt att bara byta e-post, så ska du se att fakturan kommer till hans digitala låda framöver! 😀
Jag ser att du skapat denna tråd dubbelt och jag kommer att plocka bort den andra tråden så fortsätter vi här. 🤗
Hör gärna av dig när du har kikat hur det ser ut och återkom om du inte får det att fungera.
Ha en fin onsdag!
/Ebba
Tack Ebba, det låter som en rimlig förklaring, att de använder samma mailadress, tack. Men tråden du tog bort avhandlar en annan fråga, det gällde en person som inte alls fick fakturan på Kivra, den kom på e-post trots att det står i systemet att han kan ta emot faktura på Kivra. Kan då svara här eller återväcka förra tråden?
Tack för ditt svar såhär långt:)
Jovan
Hej igen! Tror inte du behöver återuppväcka den andra tråden, tror jag hittat felet! Perosnen i frågan använder inte samma mailadress i Kivra som i vårt eEkonomi.
Oj förlåt det var slarvigt av mig, jag läste nog frågan lite snabbt. Snyggt jobbat att du löste felet själv och tack för att du återkopplade! Bara hör av dig om fler frågor dyker upp.
/Ebba
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.