Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

ekrav eEkonomi Smart

(updated by My Janhall ANSTÄLLD ‎2020-01-22 15:54 )

Hej,

Jag har förfallna fakturor, jag har skickat påminnelser med påminnelseavgift. Nu tänkte jag lämna över ärendet till visma ekrav, kan jag då ta den sista fakturan jag skickat med min påminnelseavgift på eller måste det vara originalfakturan?

Mvh

3 SVAR 3
Highlighted
ANSTÄLLD

Re: ekrav eEkonomi Smart

Hejsan Johan,

Det är originalfakturan som du ska skicka via eKrav.

Vänligen,
Amanda
Highlighted
NY MEDLEM

Re: ekrav eEkonomi Smart

Hej,

Hur hanterar jag då isåfall de påminnelseavgifterna som jag lagt på fakturan? Eftersom jag förmodligen får en diff vid inbetalning?

Mvh Johan
ANSTÄLLD

Re: ekrav eEkonomi Smart

Hej Johan,

Gällande påminnelserna på din originalfaktura när du har valt att arbeta med Visma Collectors och eKrav så gäller följande enligt Collectors själva:

"Skickar du en egen påminnelse kan vi tyvärr inte hantera detta i vår process för kravhantering. Processen är uppbyggd som så att det första som sker är vi skickar en påminnelse, därpå ett inkassokrav. Det går alltså inte att få ett inkassokrav från vår process från en egen påminnelse."

Detta har jag hämtat från deras sida gällande tjänsten: https://www.visma.se/inkasso/ekrav/faq/?gclid=EAIaIQobChMIip6_nOi14QIVidCyCh3DlwdaEAAYASAAEgIkuvD_Bw...

I ditt Visma eEkonomi så ändras ej beloppet på din kundfordran när du väljer att skicka en påminnelse med avgift så när inbetalning från Collectors kommer får du bokföra ursprungsfakturan exkl påminnelseavgiften. Fakturan kommer då att hamna under alla kundfakturor trots att du har haft en extra avgift på den.

Ha en fin dag!
/Cecilia