Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Meglo_
UTFORSKARE

hur får jag Visma att skicka mig e-fakturor?

Hej,

 

Får idag faktura från Visma på PDF, men hur gör jag för att få Visma att skicka mig via e-faktura?

 

(Jag behöver göra samma för Telia, om någon vet.)

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Meglo,

Funktionen att ta emot e-fakturor finns inbyggd i ditt program, men behöver aktiveras. Du kan ta emot alla fakturor som e-fakturor i Visma eEkonomi Smart oavsett om de ursprungligen skickats som brev, via mejl eller som en e-faktura från din leverantör. Läs mer i programhjälpens avsnitt Ta emot e-fakturor

 

Hör av dig om det uppstår några frågor eller funderingar så hjälper vi dig gärna. 

/Tinna 

Hej, tack för svar!

 

Då skulle jag vija få riktiga e-fakturor från Visma, och det verkar som att jag ska skicka en PDF till Visma då, men till vilken adress? Känns lite som att det borde finnas en knapp i mitt konto hos Visma där jag enkelt kan starta funktionen, eller måste jag prata med ekonomiavdelningen hos Visma.

 

Känner mig lite lost 🙂

Hej igen!

Du behöver bara aktivera Ta emot e-faktura inne i ditt program och sen kommer vi automatiskt skicka din nästa faktura som e-faktura. Då slipper du lägga in fakturauppgifterna manuellt och behöver bara godkänna den.  

All denna information kan du läsa mer om på vår hemsida och skulle något bli fel är det bara att höra av sig så löser vi det. 

 

/Tinna