Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Åsab40
MEDLEM

izettle integration

Hej 🖐

Tycker det verkar som det bokfört dubbelt med izettle integration.

Har Visma EE enskild firma och när kunder betalt i kassan med swish(tar bara swish) så ska jag nästa dag matcha det i kassa händelser (har aktiv bankkoppling)

Gör så och allt ser bra ut men om jag går in i verifikationer och tittar där ser det ut som izettle bokfört också. (dagsförsäljning izettle)

Det är samma summa och datum. 

Har nämligen en betydligt högre vinst i företaget som inte stämmer med verkligheten. Betyder det att jag behöver vända på izettles verifikation?

Hoppas nån kan hjälpa mig 🙏

Mv Åsa

5 SVAR 5
AnnicaL
CHAMPION

När du matchar bankhändelsen ska du göra det mot importerade verifikationer och välja den dagskassa som importerats. Då blir det inte dubbelt. 

För att rätta upp det som blivit dubbelt bör du ångra de manuella du gjort och sedan matcha mot den importerade i stället. 

Åsab40
MEDLEM

Tack🙏

Åsab40
MEDLEM

Det är tomt i importerat verifikationer, var kan man hitta dom då?😅

AnnicaL
CHAMPION

Jag undrar ...  läggs inte iZettle-betalningar in på ett separat tillgångskonto? I så fall ska du kreditera det kontot som matchning av bankhändelsen. Titta på nån av de verifikationer som iZettle skapat för att se hur de konterats. 

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej! 

Jag hoppar in här med vårt hjälpavsnitt om Zettle som jag hoppas kan hjälpa något. 😀

/Ebba