Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

koppla privatkonto hos länsförsäkringar bank mot Visma

Går det att koppla ett privatkonto hos länsförsäkringar bank mot visma och hur går jag tillväga för att få automatik i registreringen av in och utgifter?

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 230316

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

I dagsläget kan du ha en aktiv bankkoppling till bankerna Handelsbanken, SEB, Danske bank, Swedbank och Sparbanken.
Använder du Länsförsäkringar kan du kopiera transaktionerna från din internetbank eller om möjlighet finns på din bank importera kontoutdrag med en CSV-fil till Visma eEkonomi Smart.
Detta gör du under Kassa och BankhändelserNy bankhändelseKlistra in kontoutdrag eller Importera kontoutdrag. Företagskonton vet jag stöds fullt ut i momentet när du klistrar in ditt kontoutdrag vad det gäller Länsförsäkringar men är det samma layout och information är det inte omöjligt att det fungerar även med privatkonto så du får gärna prova. 🙂 

Ha en fin eftermiddag! 
/My 


Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej My!

 

I denna artikeln https://vismaspcs.se/bank/lansforsakringar står det att det finns en smart integration mellan eEkonomi och Länsförsäkringar. Hur fungerar detta, och hur kan jag aktivera det?

 

Med vänlig hälsning

Hej hej! 

 

Integrationen med Länsförsäkringar innebär att du antingen klistrar in ditt kontoutdrag i programmet eller importerar kontoutdraget via fil, precis som My skriver i sitt svar. 

När kontoutdraget är på plats så matchar programmet in- och utbetalningar mot fakturor som du har lagt in i programmet. På så vis sparar du en massa tid på att pricka av betalningar 🙂 

 

Du kan läsa mer om hur du gör för att klistra in kontoutdraget eller importera filer i hjälpavsnitten Importera kontoutdrag och Importera återrapporteringsfil